نماینده گیلانی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ناخالصی برنج گیلان دربازار عرصه رابرای رقابت تنگ کرده است / هاشمی باید برند شود

تنها نماینده گیلانی عضو در کمیسیون کشاورزی مجلس به برند سازی برنج هاشمی برای رقابت در بازار این محصول تاکید کرد و گفت: اگر برند سازی در برنج همراه با درصد خلوص بالا باشد می توانیم در بازار رقابت کنیم.

ناخالصی برنج گیلان دربازار عرصه رابرای رقابت تنگ کرده است / هاشمی باید برند شود

محمدصادق حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اعلام اینکه گیلان تولید کننده مرغوبترین ارقام برنج است، اظهار داشت: بهترین برنج جهان در گیلان وجود دارد و برنج های آمریکایی و هندی اصلا قابل قیاس با برنج های ما نیست.

وی کیفیت برنج گیلان را بسیار مطلوب برشمرد و افزود: برنج های خارجی با برنجهای تولید شده در مزارع ما به هیچ وجه از نظر کیفیت قابل رقابت نمی باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از نبود بازار رقابتی برای خودنمایی برنج گیلان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برنامه ای برای چگونگی رقابت در بازار و صادرات این محصول وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از ناخالصی در تولید برنج گیلان در آینده نه چندان دور گله مند شد و اظهار کرد: حفظ کیفیت برنج گیلان در رقابت با محصولات خارجی بسیار سخت شده است.

حسنی با بیان اینکه دنبال برنامه ای برای سامان بخشیدن به محصول برنج در گیلان است، تصریح کرد: باید یک رقم از برنج گیلان مثلا برنج هاشمی را در کشور برند کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنج گیلان از ناخالصی در ارقام و انواع آن رنج می برد، افزود: برنج خالص متاسفانه در بازار های داخلی استان نیز به ندرت یافت می شود و اکثر تولید کنندگان و تجار با مخلوط سازی ارقام برنج از درصد خلوص آنها کاسته اند.

نماینده رشت در مجلس ساماندهی برنج را بسته به خالص بودن در عرضه آن دانست و گفت: اگر برند سازی در محصول برنج به نحوی باشد که یک رقم با درصد خلوص بالا در بازار وارد شود بهترین برنج در رقابت خواهد بود.

تنها نماینده گیلانی عضو در کمیسیون کشاورزی مجلس به ضرورت نظارت دستگاه های مسئول بازار برنج تاکید کرد و گفت: باید دستگاه های نظارتی در بازار برنج وارد شوند و این مستلزم طرح برنامه جامع ای می باشد.

حسنی با تاکید بر اینکه اگر تولیدات برنج گیلان درست هدایت شود، انقلابی در تولید آن پدید می آید، گفت: ما ۷۰۰ میلیون تن برنج در گیلان تولید می کنیم و اگر این مقدار برنج خالص باشد در بازار این محصول انقلابی ایجاد می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه