فاطمه احمدی
مدیر حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان استان گیلان :

مهلت ثبت نام در حوزه ی علوم اسلامی تمدید شد / حوزه ی علوم اسلامی به روشنگری سیاسی می پردازد

مدیر حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: مهلت ثبت نام حوزه تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۹ دی ماه ادامه دارد.

مهلت ثبت نام در حوزه ی علوم اسلامی تمدید شد / حوزه ی علوم اسلامی به روشنگری سیاسی می پردازد

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رنجبر؛ مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ۸دی اظهار داشت : حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان برای تربیت دانشجوی طراز انقلابی در جهت تامین اهداف انقلاب و در فرآیند اسلامی شدن دانشگاه بنیان گذاری شده است.

وی افزود : حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان از سال ۷۸ به نام حوزه ی شهید بهشتی بنیان گذاری شد . و پس از تغییر و تحولاتی که طی این ۱۷ سال در حوزه رخ داد با این شکل و هیئت به نام حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان پذیرای ثبت نام از دانشجویان و فارغ التحصیلان می باشد.

رنجبر هدف و آرمان حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان را تربیت و ساختن دانشجویان صالح و مصلح دانست و تصریح کرد : صالح به این معنا که خود دانشجو یا معرفت جو در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلابی حرکت کند و مصلح به این معنا که دیگران را نیز در این مسیر حرکت بدهند یعنی نقش سازندگی در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه ی علوم اسلامی مرکز گیلان به تازگی افتتاح شده است گفت : از ابتدای مهر در حال ثبت نام معرفت جویان برای ترم بهمن یعنی نیمه ی دوم سال تحصیلی هستیم . با وجود اینکه این حوزه نخستین ترم خود را پیش رو دارد و تبلیغات زیادی هم در این زمینه انجام نشده اما استقبال دانشجویان بسیار خوب بود.

رنجبر خاطر نشان کرد : مهلت ثبت نام حوزه تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۹ دی ماه ادامه دارد. و علاقه مندان با در دست داشتن کارت ملی، عکس و آخرین مدرک تحصیلی خود و مراجعه به سایت www.hodat.ir می توانند مراحل ثبت نام را انجام دهند. پس از اتمام مهلت ثبت نام وارد فرآیند جذب و مصاحبه از معرفت جویان می شویم. تا با رویکرد فکری و انگیزه ی آنها برای ورود به حوزه آشنا شویم.

مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان تاکید کرد : در ابتدای بهمن برای معرفت جویان پذیرفته شده یک دوره ی دو روزه ی رسالت الهی برگزار خواهیم کرد. تابا فضای حوزه ی علوم اسلامی دانشجویان آشنا شوند. و بدانند رسالت یک دانشجوی مسلمان جهت تحقق دانشگاه اسلامی چیست.

وی گفت : با شروع ترم بهمن آغاز ترم حوزه ی علوم اسلامی است. در نیم سال نخست دروس فقه و احکام،تفسیرقرآن، رسالت الهی،کلان نوین اسلامی، اخلاق و جریان شناسی اسلامی به معرفت جویان ارائه خواهد شد.

رنجبر در ادامه به دروس جنبی حوزه اشاره کرد و یادآور شد : علاوه بر دروس ترم ما برنامه های جمعی مانند جلسات هفتگی اخلاق ، معرفتی، سیاسی و روشنگری در عرصه های مختلف فرهنگ سازی در دانشگاه برای رسیدن به غایت خود و رسیدن به دانشگاه اسلامی برگزار خواهیم کرد.

وی از استقبال دانشجویان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد : تا کنون بیش از صد نفر در حوزه ثبت نام کرده اند. با توجه به اینکه ظرفیت کلاسها ۵۰ نفر است یک کلاس مختص خواهران و یک کلاس برای برادران برگزار خواهد شد. از آنجایی که ثبت نام خواهران بیشتر بوده است دست ما برای گزینش بهترین ها باز خواهد بود.

رنجبر معیار گزینش معرفت جویان را دغدغه ی انقلابی آنها خواند و خاطر نشان کرد : معرفت جویان باید دغدغه ی انقلابی ملی ، اسلامی و روحیه ی جهادی داشته باشند. چرا که ما میخواهیم با یک روحیه ی جهادی وارد عرصه ی علمی فرهنگی شویم. ما میخواهیم با ارتباط با انجمن های علمی آنها را در قالب معرفت جو در هسته های علمی قرار دهیم .

وی افزود : ما پلی می شویم برای ارتباط این معرفت جویان و هسته های علمی با مراکز علمی چه در حوزه ی علمیه قم و چه در مراکز علمی کل کشور تولید علم اسلامی می کنند . تا در این فرآیند در مسیر تولید علم اسلامی به این معرفت جویان کمک کنند.

حجت الاسلام رنجبر در پایان گفت : با شروع نیمه ی دوم بهمن درسها شروع می شود و امتحان های پایان ترم پیش از امتحانات دانشگاهها برگزار می شود تا با امتحانات دانشگاه تداخل پیدا نکند. ثبت نام حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان سالیانه است. و هر سال بهمن ماه آغاز سال تحصیلی حوزه است . امکان افزایش ظرفیت در سالهای آتی وجود دارد اما در تجربه نخست امسال ظرفیت ما صد نفر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه