عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان :

استفاده از عناصر غرب گرا الگوی جدید استکبار برای صدمه زدن به نظام است

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه برخی خواص به دلیل توهم طلبکار بودن از انقلاب اسلامی با جریان فتنه ۸۸ همراه شدند.

استفاده از عناصر غرب گرا الگوی جدید استکبار برای صدمه زدن به نظام است

به گزارش ۸دی، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ،خانم دکتر صونیا زارع ، در گفت و گویی با روشن خبر،  با اعلام اینکه هفت سال از حماسه آفرینی مردم گیلان در اعلام انزجار از سرکردگان فتنه خرداد ۸۸ می­گذرد، گفت: بصیرت مضاعف مردم گیلان سبب گردید تا زودتر از سایر نقاط کشور به صحنه آمده و بساط فتنه گران را برچیدند و رهبر معظم انقلاب مدال پرافتخار «السابقون» در جبهه بصیرت و حمایت از ولایت را به گردن مردم گیلان آویختند. ایشان فرمودند« رشت جزو معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خودجوش ملت، در هشتم دی ماه ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابله با فتنه گران تبدیل شد».

 

دکتر زارع افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن دعوت به بصیرت در حوادث آن روزها، بصیرت را شرط لازم موفقیت معرفی می­ کنند نه شرط کافی و معتقدند عواملی چون نبود عزم و اراده که برخواسته از عافیت طلبی، هوای نفس، ملاحظه منافع شخصی و لجاجت است می­تواند مانع به کار گیری بصیرت باشد. ایشان همچنان در فراز دیگری از بیانات خود در آن روزهای پرحادثه  می­ فرمایند : افرادی هستند، اطلاع هم دارند ، واقعیت را هم می­ دانند و در عین حال کمک می­کنند به جهت­ گیری­ های مخالف، جهت گیری­ های دشمن. خیلی از این کسانی که پشیمان شدند و راه را برگشتند، یک روزی به شکل افراطی انقلابی بودند. اما یک روز شما می­ بینید درست در نقطه­ ی مقابل آن روزها ایستاده­ اند و در خدمت ضد انقلاب قرار گرفته­ اند! این بخاطر همین عوامل است: هواهای نفسانی، شهوات نفسانی، غرق شدن در مطالبات مادی.

 

وی خاطر نشان کرد: عامل اصلی این­ها همه غفلت از ذکر پروردگار، غفلت از وظیفه، غفلت از مرگ و غفلت از قیامت است. این­ ها موجب می­ شود که به کلی ۱۸۰ درجه جهت­ گیری آنها عوض شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دقت و بازخوانی حوادث سال ۸۸ می­تواند زمینه ­های عبرت را فراهم سازد، گفت: دشمنی که از سال ۵۷ دستش از منافع سرزمین ایران کوتاه شد، در طول سال­های اخیر بارها تلاش کرده بود تا این نظام مردمی را سرنگون کند و مجددا منافع از دست رفته را به دست آورد، بنابراین شکل­ های مختلفی از دشمنی­ ها را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تحریم­ های اقتصادی، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت­ های  متفکر و شاخص، حادثه طبس، کشتار حجاج به بهانه مراسم برائت از مشرکین، ماجرای سلمان رشدی و مانند آن که هیچکدام موفقیتی برای استکبار در بر نداشت. بنابراین به الگوی جدیدی از مواجهه با نظام اسلامی روی آوردند و آن استفاده از عناصر غرب ­گرای داخلی برای صدمه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی با بیان اینکه الگوی این دسیسه در سالیان گذشته در کشورهای اروپای شرقی آزموده شده بود، بیان داشت: غرب با استفاده از انقلاب رنگین چندین بار توانسته بود دولت­ های مخالف را سرنگون نموده و یک دولت طرفدار غرب را به قدرت برساند و با همین امید هم این طرح براندازی را در ایران پیگیری نمود.

 

دکتر زارع افزود: غلبه احساسات بر عقلانیت که فتنه گران به کمک غرب و رسانه­ های وابسته به آن ایجاد کردند و سعی داشتند با مظلوم نمایی و ایجاد و پخش شایعه ی تقلب احساسات مردم را در جهت پیشبرد اهداف شوم خود تحریک کنند؛ چون استدلال و منطق صحیحی برای توجیه رفتارهای نابخردانه خود نداشتند. بنابراین تلاش کردند از مقابله آشکار با نظام خودداری کنند و خود را وفادار به آرمان­ های امام و انقلاب نشان دهند تا مردم پی به ماهیت ضد انقلابی آنها پی نبرند.

 

وی تصریح کرد: استفاده از عناصر مذهبی یکی دیگر از ترفندهای آنان بود تا بتوانند قشر متدین را به خود جذب کنند و ادعا کنند که طرفدار اسلام واقعی  فقط خودشان هستند.

 

دکتر زارع با اشاره به اینکه استفاده از افرادی که سوابق انقلابی داشتند از دیگر ترفندهای آنان برای براندازی نظام بود، اظهار داشت: متاسفانه برخی از خواص به دلیل بی­ بصیرتی و یا به دلیل توهم طلبکار بودن از انقلاب اسلامی با این جریان همراه شدند و قصدشان این بود که به مردم انقلابی القا کنند که نظام به انحراف رفته است و تعدادی از مردم ساده دل نیز فریب این جریان را خوردند.

 

وی در انتها گفت: دقت در این موارد ما را به این نتیجه می­ رساند که در برابر نفوذ دشمن، هوشیاری و بصیرت خود را افزایش دهیم و به جای این که افراد را ملاک تشخیص حق قرار دهیم، حق را ملاک اصلی تشخیص و قضاوت قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه