عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

۸دی روز سرنوشت سازی در تاریخ رشت بود / تغییر روز رشت به ۸دی با فرهنگ مردم شهر بیشتر همخوانی دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: تغییر نام روز رشت از ۱۲دی ماه به ۸دی با فرهنگ مردم بیشتر همخوانی دارد.

۸دی روز سرنوشت سازی در تاریخ رشت بود / تغییر روز رشت به ۸دی با فرهنگ مردم شهر بیشتر همخوانی دارد

عباس صابر درودخانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با گرامی داشت روز همبستگی امت با امام در ۹دی اظهار داشت: ۸دی یک روز سرنوشت ساز در تاریخ شهر رشت و کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ستودنی خواندن حرکت و جوشش انقلابی مردم رشت در ۸دی افزود: مردم با بصیرت شهر رشت یک روز زودتر از مردم کشور برای دفاع از حریم ولایت به میدان آمدند که این حرکتشان ستودنی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت همراهی و همگامی مردم انقلابی رشت را زبان زد عام و خاص توصیف کرد و گفت: این نشان دهنده همراهی و همگامی مردم رشتی با نظام و انقلاب اسلامی است که از دیرباز تا کنون این مهم را به اثبات رسانده اند.

صابر درودخانی ۸دی را برگ زرین تاریخ رشت برشمرد و اظهار کرد: تا قبل از رویداد ۸دی برای رشتی ها تبلیغات خوبی صورت نگرفته بود اما با خلق حماسه ۸دی پایبندی مردم رشت و گیلان به انقلاب و ولایت به اثبات رسید و همیشه به موقع و با هوش و ذکاوت خاصی وارد میدان های حق علیه باطل شده اند.

وی در واکنش به روز شمار ۱۲ دیماه و روز رشت، بیان داشت: تغییر روز رشت از دوازده دی به ۸دی پیشنهاد بدی نبود، کاش در زمان تصویب این طرح همکاران ما در کمیسیون فرهنگی شورا این کار را در دستور کار خود قرار می دادند.

عضو  شورای شهر رشت با بیان اینکه ۸دی بیشتر با فرهنگ مردم رشت همخوانی دارد، تصریح کرد: اگر نام نهادن روز رشت به ۸دی انجام می گرفت این بیشتر با فرهنگ مردم رشت هماهنگ بود و اگر این امکان وجود داشته باشد که این تغییر ماهیت در نام روز رشت ایجاد شود، یقینا این امر صورت می پذیرد.

صابر با اعلام اینکه باید روی مسئله روز رشت تجدید نظر و بررسی هایی صورت پذیرد، افزود: بهتر بود با توجه به رویداد عظیمی که مردم گیلان به خصوص مردم رشت خلق کرده بودند، روز رشت در ۸دی ثبت می شد و جا داشت بیشتر روی این مسئله فکر و بررسی صورت می گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه