بندر بن سلطان در لباس الانصار

خشونت های فزاینده در سرزمین های خاورمیانه، این بار در محدوده مرزهای عراق خودنمایی می کند.

بندر بن سلطان در لباس الانصار

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، حدیث منتظران قائم (عج) در بروزرسانی خود نوشت:

خشونت های فزاینده در سرزمین های خاورمیانه، این بار در محدوده مرزهای عراق خودنمایی می کند. این مناقشه را نمی توان در صورت کلی از تحولات سایر مناطق در پهنه خاورمیانه و حتی دنیا، جدا نمود.

شاید ارتباطی بین این جریان و تحولات لبنان ، سوریه، یمن و حتی اثرات ناشی از توافق هسته ایران با ۱+۵ بتوان برقرار نمود. در این میان بدون شک عربستان سعودی در تمامی موارد ذکر شده که به طور اختصاصی از توافق ایران و ۱+۵ نشأت گرفته است، در حال تزریق نوعی خشونت سازمان یافته به سرزمین هایی است که عدم ثبات در آنها به نفع آل سعود می باشد.

عربستان سعودی که بعد از دیپلماسی فعال ایران در منطقه دچار احساس خطر در خصوص تضعیف نقض استکباری خود در منطقه، شده است، به شدت از اوج گرفتن جمهوری اسلامی نگران است و به همین دلیل است که سعی می کند با پیش بینی و اجرای برنامه های مداخله جویانه در سرزمین ِ کشورهای متحد ایران، تشنج آفرینی نماید تا شاید از این طرف ، توشه ای برای خود بر بندد.

از زاویه نگاهی دیگر سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن به اقدامات تروریستی خرابکارانه علیه امنیت کشورهای دیگر از جمله آمریکا تلاش می کند.

در این بین ، با توجه به اوضاع داخلی عراق و شیطنت های برخی از نیروهای محلی ، بهترین فرصت پیش آمده است تا نیروی بیش فعال ِ این روزهای آل سعود ، احساس خشم خود از نیروهای متعهد ایران در منطقه را بروز دهد . نوری المالکی که از پذیرش حمایت از شورشیان سوریه ، سر باز زده و با خواستهای عربستان در موضع گیریهای خاورمیانه موافقت ننموده است ، این روزها در حال پرداخت تاوان مقاومت است . البته نوری المالکی نشان داده است که به هیچ وجه حاضر نیست منافع ملت عراق را به پای خواستهای نامشروع آل سعود و فریب خوردگان داخلی قربانی نماید .

نفوذ بندر برای خارج کردن تروریست سعودی از لبنان

بعد از عراق، لبنان هم از گزینه های اصلی این مداخله جویی است در این خصوص غالب قندیل نویسنده عرب و کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی که خبرگزاری الشرق الجدید آن را منتشر کرد، نوشت ” این امر نگرانی های جدی درباره پنهان کردن این موضوع مانند دیگر مسایل مربوط به دخالت عربستان سعودی در جنایت های تروریستی در خاک لبنان ایجاد کرده است. کسی نمی تواند اقدامات تروریستی عربستان سعودی را در اردوگاه فلسطینی نهر البارد لبنان و تروریست های مرتبط با جنایت ترور رفیق حریری فراموش کند “

ماجرای دستگیری ماجد الماجد که اقدامات تروریستی گروهش با عنوان ” الانصار ” از زمان ترور شیخ الحبلی ( بیش از ۲۵ سال قبل ) تا کنون ادامه داشته است، این روزها به مسئله اول رسانه های لبنان تبدیل شده است. البته مسئله نگران کننده تر در این خصوص، درخواست و تلاشهای بندر بن سلطان برای خروج الماجد از لبنان به بهانه محاکمه وی در عربستان است. اتفاقی که در صورت رخ دادن، بدون شک خیانت به خون پاک شهداء و مردم مقاوم لبنان است. تلاشهایی برای تناقض گویی و اتخاذ تصمیم های مشکوک در این خصوص دیده می شود که با تحریکهای بندر بن سلطان برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات تروریستی آل سعود، بی ارتباط نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه