فعال دانشجویی در نماز جمعه تالش:

مسائل مطرح شده درباره پرچم آمریکا نشان دهنده عدم وجود تربیت اسلامی در برخی مسئولان است

فعال دانشجویی تالش گفت: مسائل مطرح شده درباره پرچم آمریکا بدلیل عدم وجود تربیت اسلامی در برخی مسئولان است

مسائل مطرح شده درباره پرچم آمریکا نشان دهنده عدم وجود تربیت اسلامی در برخی مسئولان است

به گزارش ۸دی، عزیز عاقبتی خطبه سرا در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تالش اظهار داشت: هدف از حضور  جوانان انقلابی در تریبون های نماز جمعه روشنگری و بصیرت افزایی است. روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز یکی از نیازهای اصلی دنیای اسلام و جامعه است

وی افزود: اگر اعلم علما هم باشیم و زمانتان را نشناسیم و ندانیم ترفندهای استکبار و نیز مشکلات جامعه چیست، نمی­توانیم برای جامعه اسلامی­ مفید واقع شویم. در زندگىِ پیچیده‌ اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمی­شود حرکت کرد. جوان ها باید اندیشه کنند، مطالعه و تحقیق کنند ،تحلیل کنند تا  بصیرت خودشان را افزایش بدهند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه رهبر انقلاب از معلمان روحانى، متعهدان موجود در جامعه، از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهى و حوزوى، خواسته تا به مسئله بصیرت اهمیت بدهند گفت:  بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه، بصیرت در شناخت راه‌هاى جلوگیرى از این موانع و برداشتن این موانع؛همگی راه های نجات جامعه اسلامی از شر فتنه های دشمنان قسم خورده ای نظام و انقلاب است.

عضو شورای نویسندگان ولایی شهرستان تالش ادامه داد: بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد بر اثر بی بصیرتی است. بی بصیرتی ممکن است در هر فرد و جایگاه و لباسی باشد و مختص عامه مردم نیست در بحث بصیرت افزایی جامعه مخاطب ما  به هیچ وجه صرفا مردم عادی جامعه نیستند بلکه گاه این بی بصیرتی ها از سوی پیران عالم سیاست و دانش است  چنانچه مقام معطم رهبری در دیدار با دانشجویان  این نکته  که اگرچه از نخبگان انتظار می رود کمتر خطا کنند، اما گاهی خطاهایشان اگر از نظر کمی، بیشتر نباشد، از نظر کیفی بیشتر از خطاهای عامه مردم است و این از بی بصیرتی است.

عاقبتی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره دو جبهه و دو تفکر در حال جنگ و منازعه با هم بوده اند گفت: این دو جبهه حق و الله و دیگری جبهه باطل و طاغوت است. آنچه باعث میشود انسان ها در دفاع از حق حرکت نکرده و بلکه دانسته یا ندانسته در جبهه ی حق قرار بگیرید عدم تربیت اسلامی و دینی است.

وی ادامه داد: نطام اموزشی ما آمیخته به دو واژه مقدس تعلیم و تربیت است که متاسفانه شاهد هستیم در نظام آموزشی ما به مساله تربیت ظلم شده و مورد کم توجهی قرار گرفته است. تربیت را میتوان  اساس کار و شالوده انقلاب برشمرد و هدف از حکومت اسلامی را تربیت نفوس دانست و راهکار برون رفت از مشکلات کنونی کشور و جوامع اسلامی تربیت و تزکیه معرفی کرد.

این فعال فرهنگی و دانشجویی افزود: یکی از برکات ولایت فقیه را  میتوان تربیت و هدایت دانست و گفت ولایت فقیه ملت را از ظلمات به سوی نور هدایت می کند.  اگر بخواهیم در مسیر نور حرکت کنیم باید تمام فکر و تلاشمان در جهت پیروی از رهبری باشد.امنیت حاکم برکشور را در جهان پر از آشوب به برکت هدایت رهبر معظم انقلاب دانست  و  میتوان گفت این امنیت نشان می دهد که جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه می تواند جامعه جهانی را نیز از ظلمت به سوی نور هدایت کند.

وی با بیان اینکه مطالب بیان شده در ارتباط با پرچم آمریکا آن هم بعد از تجربه برجام از مصادیق عدم تربیت اسلامی است و این نوع گفتارها نشان از فاصله داشتن افکار این افراد با مقام معظم رهبری و تفکر اسلامی و عدم بصیرت است گفت: معظم له در بیانات اخیر خود فرمودند که ملت ایران بد عهدی آمریکا را در برجام و قبل از آن در جریانهای گوناگون از جمله کودتای ۲۸ مرداد تجربه کرده است.

عاقتی بحث حقوق های نجومی و عمل به دستور مقام معظم رهبری در برخورد قاطع با متخلفین را از مطالبات اصلی امت حزب اله و جوانان انقلابی از مسئولین دانست و اظهار کرد: یک بار دیگر و از همین تریبون از مسولین کشوری تقاضای گزارش برخود با پایمال کنندگان حقوق ملت را داریم و خواستار تصویب قانونی در این راستا هستیم و عامل اصلی این اتفاقات تلخ را عدم اجرایی فرمان ۸ ماده ای رهبری انقلاب توسط مسئولین می دانیم.

وی راحت طلبی، آقا زادگی، برگزاری جشن های پر زرق و برق، راه اندازی رستوران های غربی و…  را از نماد پذیرش تفکر غرب محور عنوان کرد و گفت: فیش های حقوق نجومی یکی از پیامدهای همین نوع نگاه است که در سایه لذت بردن بیشتر از زندگی بیرون می آید.

این فعال دانشجویی افزود:  ما به عنوان جوانان فعال در عرصه ی  فرهنگ و شورای نویسندگان ولایی از مسئولان امر مطالبه داریم که بدون توجه به فشارها با متخلفین برخورد کنند نه اینکه غارتگران بیت المال را ذخیره انقلاب بدانند چرا که تنها ذخیره انقلاب شهدا و مردم هستند.

عاقبتی تأکید کرد: به صراحت عرض می کنم فاصله های طبقاتی که عده اقلیتی در حاشیه شهر در آلونک هایی زندگی می کنند و اقلیتی در ساختمان های مجلل زندگی را سپری می کنند با دستور اسلام و پیغمبر مبنی بر ساده زیستی مردم و مسئولین همخوانی ندارد . مسئولانی که زندگی اشرافی دارند نمی توانند دم از حکومت دینی بزنند و به احکام دینی عمل کنند چون قدرت و ظرفیتش را ندارند.

وی در پایان گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند حاکمان مردم باید سطح زندگیشان متوسط به پایین باشد تا بتوانند دین را درست تبلیغ و اجرا کنند. مسئولان باید پاسخ دهند مصرف گرایی و تجملات با کجای اسلام مطابقت دارد؟ چرا مسئولان دانسته یا ندانسته پای اجناس لوکس را به کشور باز می کنند؟ باید پاسخ دهند با توجه مشکلات اقتصادی مردم چه کسانی خریداران و مصرف کنندگان این کالاها هستند..؟ این ها خلاف منش فرهنگی و اجتماعی اسلام است..اینها هیچ تناسبی با تربیت اسلامی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه