محمدحسین غریبی
مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشکده کاسپین رضوانشهر:

جرم سران فتنه نابخشودنی و فراموش نکردنی است

مسئول بسیج دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران در رضوانشهر گفت: جنبش سبز و سران فتنه را نه فراموش خواهیم کرد و نه می بخشیم چرا که دچار گناهی نابخشودنی شده اند.

جرم سران فتنه نابخشودنی و فراموش نکردنی است

به گزارش خبرنگار ۸دی؛ علیرضا بختیاری در سخنان پس از نماز جمعه رضوانشهر اظهار داشت: وجود عنصر ایمان دینی در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نشان از ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است.  روح حاکم بر انقلاب اسلامی که همان حضور بصیرت گونه و خردمندانه مردم در تمام صحنه هاست موجب شد که در هشتم دی ماه سال ۸۸ در استان گیلان شاهد حضور قشر عظیمی از مردم باشیم که به ندای امام زمان (عج) لبیک گفته و سریعتر از دیگر استان ها با معیار قرار دادن ایمان اسلامی پا در عرصه­ ی مبارزه و راهپیمایی علیه خائنان ملت گذارند و شجاعت و دلیری خود را بار دیگر ثابت کردند و نشان دادند که جنبش سبز و سران فتنه اش را نه فراموش خواهیم کرد و نه می بخشیم که دچار گناهی نابخشودنی شده اند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحریف حقایق انقلاب و راه امام (رحمه الله علیه) و بدست فراموشی سپردن این حقایق می باشند و پول خرج می کنند، کار می کنند، جنگ نرم به راه می اندازند تا بتوانند چهره­ی خبیث و منحوس رژیم ستم شاهی را که نشان از عدم خوداکتفایی است، برای نسل سوم انقلاب اسلامی آرایش و بزک کنند. همین نسل با بصیرت و آگاهی خود حماسه ای همچون ۹ دی را آفرید که ثابت کرد همواره پشتیبان نظام اسلامی است اگر چه دشمنان ما از جمله آمریکای مستکبر و رژیم خونخوار و کودک کش صهیونیستی همواره به نسل های کنونی و بعدیمان چشم دوخته اند اما باید به آنها یادآوری کنیم که تمام نسل های انقلاب با هوشیاری مضاعف خود پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما نیز به پیروی از حضرت روح الله (رحمه الله علیه) این جمله را اینگونه  تکرار می کنیم که آمریکا هنوز هم هیچ غلطی نمیتواند بکند.

بختیاری درباره اتفاقات افتاده در دانشگاه جهاد دانشگاهی رشت نیز اظهار کرد: علی رغم روحیه­ ی استکبارستیزی ملت ایران، این روزها در استان شاهد عمل نابخردانه مسئولین جهاد دانشگاهی بودیم که با جمع آوری و حذف پرچم های استکبار جهانی از زیرپای دانشجویان انقلابی نشان دادند که هنوز هم با وجود اتفاقات اخیر تمایلی به استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا ندارند.

وی ادامه داد: آیا به سمت هدفها در حال حرکت هستیم و یا اینکه زاویه گرفته ایم؟ آیا داریم به سمت عدالت اجتماعی حرکت می کنیم و یا به سمت حقوق های نجومی؟ آیا به سمت اعتلای استقلال کشورمان می رویم و یا به سمت وابستگی به غرب؟ بایستی تکلیف اشخاص، احزاب و جریانها روشن گردد که به کدام سمت درحال حرکت هستند؟

این فعال دانشجویی تأکید کرد: می دانیم که در بسیاری از موارد شاهد بی بصیرتی و غفلت مسئولین درخصوص رابطه با آمریکا بوده ایم و آگاهیم که در سیاست گاهی غفلتها همانند خیانتها ضربات جبران ناپذیری همچون ضرباتی به پیشرفت های همه جانبه کشور ، عدالت اجتماعی، معیشت مردم و در یک کلام ضرباتی به آرمانهای انقلاب اسلامی می زند.

وی در ادامه گفت: یکی از مصادیق بروز غفلت که همگان شاهد آن بوده ایم، غفلت از تذکرات و خطوط قرمز تعیین شده­ی رهبری در موضوع مذاکره و اعتماد به آمریکا می باشد که همراه شدن این غفلت با نادیده گرفتن تاریخچه­ ی شوم و نحس استکباری آمریکا که در تمامی عصرها فقط به فکر چپاول ثروت کشورها علی الخصوص کشور ما بوده و هست.

بختیاری با بیان اینکه در نتیجه­ ی غفلت سندی ضعیف برجام را امضا کردیم که تقریبا هیچ دست آوردی برایمان نداشت اظهار کرد: یکی دیگر از ابعاد غفلت، غفلت از توان داخلی کشور می باشد. غفلتی که باعث خوش بینی کاذب برخی مسئولین نسبت به عناصر خارجی شده و حل تمام مشکلات حاضر و معضلات کشور را به ایجاد رابطه با آمریکا گره میزنند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: نسل جوان در هرجامعه ای موتور حرکت تحولات اجتماعی و سیاسی می باشد. بخصوص جوانان دانشجو؛ که الحمدالله کشور ما از این حیث غنی از جوانان متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی می باشند. ما میتوانیم به قله های رفیع علمی برسیم، ما میتوانیم با تکیه برنیروی ایمانمان خود را از عقب ماندگی علمی نجات دهیم همانطور که دشمنان کشور عزیزمان به این مسئله اعتراف کرده اند که ما به دانش در زمینه­های گوناگون دست یافته ایم. اما نیل به این اهداف و آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم توجه بیش از پیش مسئولین به ظرفیت های موجود در شهرستان می باشد.

بختیاری افزود: یکی از این ظرفیت ها، قرار گرفتن یکی از دانشکده­های فنی دانشگاه تهران در این شهرستان است که شاهد حضور اساتید برجسته­­ی علمی کشور در آن می باشیم و نتیجه­­ی آن درخشش دانشجویان دانشکده در میادین علمی و صنعتی کشور عزیزمان می باشد. که از جمله آن می توان به کسب رتبه های برتر و تک رقمی المپیادهای علمی و کنکورهای کارشناسی ارشد اشاره نمود.

وی ادامه داد: این دانشکده ظرفیت های کم نظیری برای شهرستان رضوانشهر داشته و دارد؛ با این حال در گذشته شاهد بی مهری ها و یا حداقل کم مهری و کم لطفی  مسئولین نسبت به حل معضلات شهرک حضرت ولیعصر(عج) (چوکا) که دانشکده در آن واقع شده است، بوده ایم. این کم مهری ها به جایی رسید که دانشکده در سال ۸۸ آستانه­­ ی تعطیلی قرار گرفت و مسئولین دلسوز عزم خود را برای احیای مجدد دانشکده جزم کردند و اکنون دانشکده با افق ۱۰ ساله خود شروع به کار کرده است ولی بعد از شروع به کار مجدد و نفس تازه گرفتن دانشکده (که بدون شک حیات شهرک نیز امروزه وابسته به آن و دانشجویان آن است) اکنون نیز شاهد همان کم مهری ها در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی و صنفی می باشیم که ساکنان شهرک و دانشجویان سالهاست با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

مسئول بسیج دانشکده فنی کاسپین عدم زیرساخت مناسب و کمبود امکانات لازم از قبیل عدم زیرساخت های شهری، نبود روشنایی کافی در معابر، عدم وجود درمانگاه، عدم وجود نظافت شهری را از جمله مشکلات شهری عنوان کرد و گفت:  این امکانات از حداقلی ترین امکانات زندگی شهری است. اینان بخش کوچکی از مشکلات مردمان شهرک و دانشجویان در شهرک حضرت ولیعصر(عج) می باشد. دانشجویانی غیر بومی که از اقصی نقاط کشور با هدف پیشبرد اهداف علمی کشورمان به اینجا  آمده اند. کیلومترها از خانه و کاشانه ی خود دور شده اند .انواع و اقسام سختی ها را به جان خریده اند تنها به امید پیشرفت و اعتلای کشور این سختی ها را تحمل کرده اند.

وی ادامه داد: در اینجا ضمن تشکر از نماینده ی محترم شهرستان جناب آقای شکری (که در هفته ی گذشته جلسه ای با  کلیه ی مسوولین شهرستان برای رفع مشکلات شهرک به میزبانی دانشکده تشکیل دادند و پیگیر موضوع هستند)،  از تمامی مسئولین مربوطه خواهشمندیم تا پیگیر مصوبات جلسه باشند و باحضور خود، از نزدیک شاهد این مشکلات قرار گیرند و اقدامات مناسب را در جهت رفع آنها منظور نمایند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده کاسپین در پایان گفت: ای کاش آن کسانی که امروز فکر می کنند سفره ی روزی ما دست آمریکاست! فقط قصه­ ی حاج حسین برهانی را بخوانند که با پای قطع شده­ ی خود ایستاد و ایستادگی کرد. ما دانشجویان مکتب همین شهداییم. ما از نسل حاج حسین املاکی ها و هم مسلک حامدکوچک زاده هاییم. ما آزادی خرمشهر را ندیده ایم ولی حلب را دیده ایم و هنوزهم خرمشهرها در پیش داریم. با این وجود کدام قدرت کفر می تواند به ما فشار وارد کند؟ کدام فتنه گری توان رویارویی با ما دارد؟

بختیاری ادامه داد: نبایستی بگذاریم بر روی این فرهنگ خاک بریزند و باید با تمام وجود این مقاومت ها و جان نثاری ها را به مردم معرفی نماییم. مسئولین بایستی تمام تلاش خود را در جهت احیای فرهنگ دفاع مقدس و برگزاری هرچه بهتر اقدامات فرهنگی در این راستا از جمله اردوهای راهیان نور علی الخصوص در دانشگاه ها جزم کرده و تمام تلاش خود را انجام دهند تا گوشه ای از این فرهنگ ناب که امروز باعث آزاد سازی حلب گشته و یگانه صراط مستقیم بشریت برای رهایی از چنگال مستکبران عالم است در تمام جهان گسترش یابد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه