امام جمعه موقت رشت:

خائنین به حقوق مردم سخنانشان بوی حمایت از فتنه می دهد / سران فتنه تا عذرخواهی نکنند بخشیده نخواهند شد

امام جمعه ی موقت رشت گفت: آنها که سخنانشان بوی حمایت از فتنه می دهد به حقوق مردم خیانت کرده اند.

خائنین به حقوق مردم سخنانشان بوی حمایت از فتنه می دهد / سران فتنه تا عذرخواهی نکنند بخشیده نخواهند شد

به گزارش هشت دی؛ حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی امام جمعه موقت شهر رشت در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر رشت پس از دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: مومنان و رهبری به نماز دلبسته اند. امیرالمؤمنین می فرمایند؛ نماز صابون اجتماع است، ما با نماز جانمان را شستشو می دهیم.  پیامبر نیز می فرمایند؛ اگر مردم بدانند در نماز چه برکاتی هست هرگز نماز را ترک نمی کنند. کسانی از برکات نماز بهره مند می شوند که بدانند در پیشگاه خداوند متعال ایستاده اند.

وی با اشاره به آیه «اٍنَْه هُوَ الْحَقُّ الْمُبین» افزود: یکی از اسم های خدا حق است. اما این حق  شعباتی دارد، از جمله حقوق ائمه بر خدا، حقوق خدا نسبت به مردم، حقوق مردم است نسبت به خدا و… .

خطیب نماز جمعه شهر رشت آگاهی از این حقوق را وظیفه ی تمام مردم دانست و گفت: امروز روزی نیست که بگویند ما ندیدیم و نشناختیم. امروز اگر بگوییم اینها را نمی دانستیم و کسی به ما نگفت اشتباه است زیرا که امروز بیش از ۹۷ درصد مردم با سواد هستند. در گذشته به دلیل مشکلاتی که بود مردم سواد زیادی نداشتند اما امروزه با وجود تکنولوژی بسیار همه آگاه هستند.

صدیق عربانی به حقوق خدا بر مردم اشاره کرد و با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند؛ حقوق خدا بیش از آن است که بندگان خدا با عبادت آن را ادا کند. پیامبر معصوم است، هرگز خطا و گناهی از او سر نزده اما در تمام عمر استغفار می کرد. چرا که معصومین اگر لحظه ای  از یاد خدا غافل می شدند و به خود فکر می کردند و از عبادت فارغ می شدند آن را برای خود معصیت می دانستند. ما چگونه بندگی خدا را کرده ایم؟

وی اطاعت از حقوق ائمه را دستور قرآن معرفی کرد و یاد آور شد: در قرآن کریم هم آمده است که باید رسول خدا و اولی الامر او را اطاعت کنیم. مردم باید با علمای دین خود همکاری کنند. این شیطنت شیطان های دنیاست که می خواهند بین علما و مردم تفرقه بیاندازند.

خطیب نماز جمعه ی شهر رشت با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اظهار داشت: اولی الامر مردم، کسی است که انسان اطاعت او را در راستای اطاعت از رسولش قرار داده است و آنها کسانی هستند که پیامبر از آنان در آخر عمر خود از آنها با نام عترت یاد می کند. این عترت از قرآن جداشدنی نیست این دو در کنار هم موجب سعادت انسان می شوند.

عربانی حقوق مردم بر یکدیگر را نیز در راستای حقوق الهی دانست و ضمن اشاره به روایتی از حضرت علی افزود: حضرت علی بعد از سال ۳۶ به خلافت رسید و حدود ۵ سال وقت داشت. اما زمانی که مردم به ایشان گفتند حال هر چه می خواهی انجام بده، حضرت قسم خورد که اگر من را به زنجیر بکشند من دوست تر میدارم که در روز قیامت خدا و پیامبرش را در حالی ملاقات کنم که به احدی از مردم و حقوقشان تجاوز کرده باشم.

وی گفت: این کسانی که به حقوق مسلمان دست کجی می کنند و به حقوق شهدای مدافعان حرم بی اعتنایی می کنند و می خواهند بدین وسیله برای خود زندگی آنچنانی بسازند به حقوق مردم خیانت کرده اند.

خطیب جمعه ی رشت افزود : امروز روز ۲۳ ربیع الاول و روز ورود حضرت فاطمه اخری (س) به قم است. امروزه قم به یکی از بهترین مکان های علمی و مذهبی دنیا تبدیل شده است. کتب مذهبی امروز به همه زبان ها در قم ترجمه می شود. طلاب از تمام کشورها به قم می آیند. اینها ان شااللّه زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم خواهند کرد.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت : ۵ دی میلاد حضرت مسیح است که این روز را به همه مسلمانان و به خصوص مسیحیان جهان و ایران تبریک می گویم. اما روز حماسه ۸دی را پیش رو داریم. روزی که در آن  مقام معظم رهبری در دیدار مردم گیلان فرمودند؛ مردم گیلان روشنفکر ترین مردم در استان های کشورند. فتنه گران باید بدانند که این مردم دست بردار نیستند و تا عذر خواهی نکنند مردم آنها را نخواهند بخشید.

خطیب جمعه شهر رشت اذعان کرد: ما از همین تریبون مقدس، با صراحت اعلام می کنیم، اگر هر مسئولی سخنانش بوی حمایت از حریم فتنه گران دهد ما با تمام قدرت رو بروی وی خواهیم ایستاد.

وی آزادی حلب را هم طراز آزادی خرمشهر دانست و اظهار کرد: نیروهای تکفیری در ۶ سال چه جنایت هایی در حلب و سوریه کردند. حلب را ویران کردند. اما دفاع جانانه مدافعان به خصوص مدافعان حرم گیلانی موجب آزادی حلب شد امیدواریم به زودی این جنگ خاتمه پیدا کند.

عربانی متذکر شد: من از غیرت سازمان ملل تعجب می کنم، اگر اینها قرار است از مردم دفاع کنند چگونه امروز دلگیرند که داعشی های پلید دیگر در سوریه نقشی نخواهد داشت.

امام جمعه ی موقت شهر رشت در پایان گفت: آمریکا و اسرائیل بدانند اگر بخواهند به اعتقادات این ملت ضربه بزنند، مردم مانند سایه بر سرشان قرار خواهند گرفت. ما با تمام وجود از رهبری و نیروهای نظامی و بسیج قدرتمندمان دفاع می کنیم تا ایران اسلامی سرفرازتر از پیش باقی بماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه