معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان خبر داد:

اجرای اقتصاد مقاومتی با احداث کارگاه های قالیبافی در گیلان/ اشتغالزایی برای ۲۵ زن سرپرست خانوار + تصاویر

معاون اقتصاد مقاومتی آفتاب نهان گفت: دو کارگاه قالیبافی اکنون در رشت فعالیت دارند و در آبیک قزوین هم در حال احداث کارگاه هستیم.

اجرای اقتصاد مقاومتی با احداث کارگاه های قالیبافی در گیلان/ اشتغالزایی برای ۲۵ زن سرپرست خانوار + تصاویر

به گزارش ۸دی، محمدعلی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به فعالیت های محرومیت زدایی مؤسسه افتاب نهان، اظهار کرد: بخشی از فعالیت های مؤسسه به غیر از فعالیت های تربیتی و آموزشی معطوف به برنامه های محرومیت زدایی و خدمت گذاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا بنیاد محرومیت زدایی فائزون وابسته به مؤسسه آفتاب نهان تشکیل شده است که در حوزه های عمرانی، زیر ساختی، پزشکی، سلامت، فرهنگ، آموزش، اقتصاد مقاومتی و معیشت فعالیت دارد.

معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان با تأکید بر اینکه مخاطب این مؤسسه قشر محروم و کم بهره جامعه است، اضافه کرد: در این راستا در بحث فعالیت های عمرانی در مناطق روستایی فعال هستیم.

زاهدی با بیان اینکه مشغول ساخت یک مدرسه، یک خانه عالم، سرویس بهداشتی و غسالخانه در یکی از روستاهای ارتفاعات شهرستان های تالش هستیم، افزود: روستای کوهستان راه دسترسی ندارد و مردم با الاغ وسایل و ابزارشان را بالا می برند.

وی با بیان اینکه مصالح را با الاغ و قاطر به این روستا با ۲۰۰، ۳۰۰خانوار منتقل می کنیم، گفت: مردم روستای کوهستان برق و جاده دسترسی ندارند اما در این حوزه شاهد حرکت هایی هستیم.

**روستاهای ارتفاعات تالش و دهستان حویق بستر فعالیت های ما است

وی با اشاره به این موضوع که در گذشته در مناطق پیر کوه و رودبار احداث خانه بهداشت، منبع بتونی آب، خانه عالم و در تالش ساخت مسجد، مدرسه و خانه محروم انجام شده است، افزود: در حوزه سلامت تیم های پزشکی ما در کنار حوزه عمرانی در این روستاها حضور دارند و فعالیت های این تیم همانند حوزه عمرانی ادامه دارد.

معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان با اشاره به فعالیت های آموزشی و فرهنگی در این حوزه، تصریح کرد: فعالیت های ما از عمرانی تا فرهنگی  با خروجی اقتصاد مقاومتی است.

معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان با اشاره به این مطلب که بنای کار ما در ابعاد مختلف با  محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، تصریح کرد:پروژه های عمرانی و فرهنگی و آموزشی با خروجی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و استارت این کار در حاشیه شهر ها زده شد.

وی با تأکید براینکه هدف ما انتقال این اقدامات به مناطق دورتر است، تصریح کرد: فعالیت های اقتصاد مقاومتی در حاشیه شهر رشت، روستاهای اطراف و مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر انجام می شود.

**باب ورود ما به اقتصاد مقاومتی مشاغل خانگی است

زاهدی با اشاره به این موضوع که باب ورود ما به اقتصاد مقاومتی مشاغل خانگی است، اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها جزء قشر آسیب پذیر جامعه به شمار می روند لذا به سمت این مشاغل حرکت کردیم.

**ایجاد بازار برای عرضه تولیدات در حوزه فرش

وی با اشاره به فعالیت این بنیاد در مشاغل خانگی در حوزه هایی مانند فرش بافی و گلیم بافی، تصریح کرد: حوزه های مختلف دیگر هم وجود دارد اما حوزه ای که توانستیم بازار آن را فراهم کنیم بازار فرش است.

زاهدی با بیان اینکه تلاش ما این است که در حوزه های دیگر هم بازار را فراهم کنیم و ناظر بربازار بیاوریم، افزود:  در خیلی از ادارات و سازمانها افرادی هستند که فعالیت اقتصاد مقاومتی انجام می دهند اما چون بازار درستی ندارند به آن فرد محروم و آسیب پذیر و کم برخوردار وام پرداخت می کنند و این در حالی است که این افراد قدرت ریسک پذیری مناسبی ندارند و بازار مناسبی نیز در اختیار ندارند. در نتیجه تولیدی انجام می دهند و در نهایت ضرر می کند.
معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان،اضافه کرد: خیلی از مجموعه ها هم چون بازار برای تولیدات خود ندارند  تولید روی دستشان می ماند و نمی توانند چرخه را ادامه دهند.

**ایجاد ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی

وی با تأکید بر اینکه ما شروع این چرخه را در بحث بازار گذاشته ایم،  تصریح کرد: با بازار های مختلف داخلی و خارجی ارتباط گرفته ایم و یک تعداد سفارش فرش هم برای بافت گرفتیم.

** فعالیت دو کارگاه در پیرکلاچای رشت و رودبنه

وی ادامه داد: دو کارگاه اکنون در منطقه پیرکلاچای رشت و روستای رودبنه فعالیت دارند و با حمایت های بیشتر ظرفیت احداث این کارگاه ها در مناطق دیگر نیز وجود دارد.

معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان با بیان اینکه بازار در این مناطق بهتر است، اضافه کرد: این مناطق بافندگان خوبی دارد و در این کارگاه ها در گیلان ۲۵نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول کاراند.

**گرایش به مشاغل خانگی تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری است

وی ادامه داد: برای اینکه هر چه ارتباط با مردم و شهروندان باشد و منویات مقام معظم رهبری را در بحث اقتصاد مقاومتی بیشتر محقق کنیم ، به سمت مشاغلی رفتیم که مردم پایه تر باشند و هم درگیر و دار بیشتری با شهروندان باشد.

زاهدی با بیان اینکه به این سمت رفتیم که کمک شهرداری را بگیرم و اکنون شهرداری یکی از سرای محلات خود را در اختیار ما قرار داده است، گفت: پایلوت این قضیه را در این مناطق استارت زدیم و ۲۵نفر هم الان مشغول کار اند.

معاون اقتصاد مقاومتی مؤسسه آفتاب نهان با اشاره به این نکته که جا برای این کار در سطح شهر وجود دارد و اطلاعیه زدیم که افراد مایل به حضور در این مؤسسه برای آموزش و اشتغال حضور پیدا کنند، تصریح کرد: خیلی از آنهایی که در این کارگاه ها فعال اند اول آموزش دیدند و بعد وارد کارشده و الان می بافند.

وی در خاتمه اظهار کرد: نیروها بصورت پاره وقت و تمام وقت فعالیت می کنند و افرادی که در داخل رشت مایل به آموزش هستند یا اگر بافنده هستند بیایند مشغول شوند و در خدمت آنها هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه