چرا وزارت خارجه در مقابل سعودی ها سکوت کرده است؟

افسر سعودی که عامل اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود، در رسانه‌های منطقه‌ای به عنوان خبر نخست مورد بررسی قرار گرفته است. بیشتر رسانه‌های منطقه معتقدند مرگ ماجد سناریوی سعودی‌ها برای جلوگیری از افشای اسرار حمایت‌های بندر بن سلطان از گروه‌های تروریستی منطقه بوده است.

چرا وزارت خارجه در مقابل سعودی ها سکوت کرده است؟

به گزارش ۸دی نیوز، مرگ ماجد الماجد، افسر سعودی که عامل اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود، در رسانه‌های منطقه‌ای به عنوان خبر نخست مورد بررسی قرار گرفته است. بیشتر رسانه‌های منطقه معتقدند مرگ ماجد سناریوی سعودی‌ها برای جلوگیری از افشای اسرار حمایت‌های بندر بن سلطان از گروه‌های تروریستی منطقه بوده است.

به گزارش «وطن امروز»، پس از مرگ این افسر اطلاعاتی سعودی، شاید تمام نگاه‌ها در منطقه به ایران بود تا ببینند واکنش دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به این سناریو چه خواهد بود. تحرکات وسیع عربستان برای جلوگیری از دسترسی ایران به ماجد الماجد موضوع قابل انکاری نبود و از نگاه تحلیلگران منطقه‌ای، مورد ماجد الماجد، یک نبرد دیپلماتیک مهم میان ایران و عربستان بود. اعترافات سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام درباره چگونگی حمله به سفارت ایران و عوامل پشت پرده آن می‌توانست یک برگ برنده بزرگ برای ایران باشد، برگ برنده‌ای که تا مدت‌ها می‌توانست شیطنت‌ها و مزاحمت‌های سعودی‌ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد و این موضوع قطعا می‌توانست به حفظ جان شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور منجر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه