کیفی سازی دانشگاه ها مورد توجه جدی است

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کیفی سازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را از مهمترین رویکرد های این وزارت خانه عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم، اقدامات خوبی انجام شده است.

کیفی سازی دانشگاه ها مورد توجه جدی است

به گزارش به نقل از ایرنا، حسین نادری منش امروز (شنبه) در جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با روسای مراکز آموزش عالی استان گیلان در رشت افزود: برای کیفی سازی دانشگاه ها در کشور حرکت های جدی آغاز شده است.

وی به تهیه و تدوین سند آمایش ملی دانشگاه ها اشاره و اظهار کرد: علاوه بر سند ملی، هر دانشگاه نیز سندی استانی تهیه کرده است.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر سند آمایش ملی دانشگاه ها مصوب و عملیاتی شود.

وی به پیشرفت های قابل توجه آموزش عالی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان کشورمان قبل از انقلاب ۱۷۵ هزار نفر بود اما در زمان حاضر به بیش از چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

نادری منش با بیان اینکه طی این سال ها جمعیت کشور دو برابر اما جمعیت دانشجویی ما ۲۵ برابر شده، تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور پر دانشجوی جهان است.

وی ظرفیت سازی کمی در دانشگاه ها را خوب توصیف کرد و گفت: به لحاظ فضا، امکانات زیرساختی نیز اقدامات خوبی در دانشگاه ها انجام گرفته است.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تربیت درست دانشجو در دانشگاه ها را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در اینصورت دانشگاه همه نسل های کشور را تربیت می کند.

وی نقش دست اندرکاران آموزشی در کشور را بی بدیل دانست و بیان داشت: وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری از وزارتخانه های مهم و کلیدی هستند.

نادری منش گسترش تحصیلات تکمیلی را کاری مهم دانست و ایجاد آن را نیازمند زیرساخت های لازم خواند.

وی توجه به رشته های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و تربیت دانشجو در این زمینه را از برنامه های مهم عنوان و اضافه کرد: متخصص ماهر کمبود کشور است.

وی با بیان اینکه ایران ۱۴۰۴ بدون آموزش عالی موفق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران دانشگاه ها در استان های مختلف باید تلاش کنند که دانشگاه های ما در هر استان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آموزش عالی را از توانمندی ها و اقتدار کشور دانست و یادآور شد: آموزش عالی در ایران رشد قابل توجهی داشته و شتاب رشد در منطقه نیز خوب است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت های مختلف در حوزه آموزش کشور گفت: پیشرفت در حوزه آموزش عالی از برکات انقلاب اسلامی است.

ˈمحمدمهدی زاهدیˈ با اشاره به اهمیت سفرهای استانی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفرها با نشست های مختلف مسایل و مشکلات در بخش آموزشی بررسی و ایده ها دریافت می شود که بسیار موثر است.

وی توجه به آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همه ما باید در گسترش این آموزش ها تلاش کنیم.

جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با روسای مراکز آموزش عالی استان گیلان روز شنبه در دانشگاه گیلان برگزار شد.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور شناخت ظرفیت های موجود، فهم عمیق تر موانع و مشکلات، ارایه راهکارهایی برای تقویت بیشتر ساختارهای آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در سفری دو روزه به استان گیلان آمدند.

۱۴۲ هزار دانشجو در حدود ۴۰ مرکز آموزش عالی استان مشغول تحصیل هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه