مدرس حوزه و دانشگاه مطرح کرد ؛

لابی های صهیونیستی ، در صدد ایجاد نفاق بین شیعه و سنی

استاد دانشگاه گفت : رژیم صهیونیستی حامیان نفاق شیعه و سنی هستند و از این تفرقه برای ضربه زدن به جهان اسلام استفاده می کنند.

لابی های صهیونیستی ، در صدد ایجاد نفاق بین شیعه و سنی

حجت الاسلام والمسلمین، قاسم قاسمی ، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ۸دی ؛ خاتمیت و توحید را دو اصل مشترک اعتقادات بین شیعه و سنی دانست و اظهار داشت : اینکه بگوییم شیعیان سنی شوند یا سنی ها به مذهب ما روی آورند حرفی جاهلانه است. ما باید داشته هایمان را تقویت کنیم. و هر دو مذهب حول محور توحید قدم برداریم.

وی اذعان کرد : آنچه در دنیای امروز شاهدیم و از عوامل مهم نفاق بین این دو مذهب مسلمان است، تفرقه انگیزی است که جریان استکباری در منطقه ایجاد کرده است و منجر به بروز اختلافاتی شده که بعضا مبنای دینی ندارند. جریان استکباری آمریکا و رژیم صهیونیست از نفاق و تفرقه بین شیعه وسنی نهایت استفاده را می برند و ما نباید اجازه این سوء استفاده را به دشمنان اسلام بدهیم.

حجت الاسلام قاسمی عادت ها و باورهای نادرست مذهبی را از عوامل موثر در ایجاد بدبینی نسبت به دین اسلام خواند و افزود : برای مثال عده ای اصرار به قمه زنی دارند و استدلالشان هم برای این کار فتوای برخی علماست. این عمل چه درست و چه غلط، اقتضای این زمان نیست. چرا که لابی های صهیونیستی از این اقدامات حمایت کرده و به سود خود بهره می برند. این افراد در واقع سرمایه های بومی و اجتماعی دنیای غرب محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه فاصله ی بین شیعه و سنی باید کم شود تصریح کرد : باید اختلافات را کنار بگذاریم و گفتمان سازی کنیم. متاسفانه ما گرفتار افراط و تفریط هستیم. در صورتیکه که در مراسمی مانند راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ، شیعه و سنی پابه پای یکدیگر قدم بر می داشتند حتی عده ای از مسیحیان نیز در این همایش بزرگ شرکت کردند. ما این توانایی را داریم که با دیگر ادیان توحیدی جهان ایجاد گفتمان کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به لزوم وحدت بین حوزه و دانشگاه مطرح کرد : منابع دانشگاهی می تواند بومی محور شود. چه اشکالی دارد از کتابی مانند «قانون بوعلی سینا» که هم علمی و هم توحیدی است استفاده شود؟ این مهم خصوصا در حوزه ی علوم انسانی کار آمد خواهد بود.

وی افزود : در شورای انقلاب فرهنگی این کار تا حدودی انجام گرفته است. تعصبات باید کنار برود. اساتیدی که حاضر به بومی سازی منابع درسی نیستند در واقع به داشته های بومی خود اشراف کامل ندارند. ما حتی در دوران معاصر نیز متفکران و صاحب نظران بسیار بزرگی همچون شهید مطهری و علامه جعفری داریم که می توان در حوزه ی علوم انسانی از تفکراتشان بهره گرفت.

حجت الاسلام قاسمی اسلامی شدن دانشگاه را در گرو اسلامی و بومی شدن منابع دانشگاهی ذکر کرد و یاد آور شد : امروزه بخصوص در رشته جامعه شناسی و حقوق کاملا از منابع درسی بیگانه تدریس می شوند و این اصلا خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه تطبیق دروس حوزه و دانشگاه نیز ممکن نیست تصریح کرد : حوزه و دانشگاه دو رسالت مجزا دارند و تقلیل واحدها و منابع حوزوی به هیچ وجه امکانپذیر نیست. در حوزه نگاه، نگاه الهی و توحیدی است و مدرک گرایی وجود ندارد، لذا دروس طلاب به زمان و غنای بیشتری نیازمند است.

قاسمی همچنین درخصوص اقدام اخیر جهاد دانشگاهی گیلان گفت : استکبارستیزی گفتمان و از شاخصه های انقلاب اسلامی است. آیا غیر از این است که آمریکا خوی استکباری خود را در خاورمیانه و بالاخص در حق ایران به نهایت خود رسانده است؟ و آیا سازش و نرمش با این شیطان بزرگ جایز است؟ آیا کسی هست که این موضوع را هنوز نفهمیده باشد؟

وی با بیان اینکه امروز همه ی مردم به قدرت درک و تحلیل رسیده اند و وقایع را موشکافانه بررسی می کنند افزود: انفعال دیگر بی معناست. بحث استکبارستیزی اکنون به اقسا نقاط جهان مصادره شده است. جنبش هایی که در دنیا علیه استکبار مطرح می شود گواه این مدعاست. پس اگر این اقدام از ناحیه ی جهاد دانشگاهی است، مسئولین باید مراتب عذرخواهی خود را به گوش مردم و دانشجویان برسانند.

انتهی پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه