امام جمعه اهل سنت مسجد فاروغ اعظم اسالم:

اولی الامر ما رهبر انقلاب هستند / در ۸دی نقشه دشمنان نقش بر آب شد

امام جمعه اهل سنت مسجد فاروغ اعظم اسالم گفت: در شرایط حاضر، اولی الامر ما مقام معظم رهبری هستند.

اولی الامر ما رهبر انقلاب هستند / در ۸دی نقشه دشمنان نقش بر آب شد

حجت الاسلام و المسلمین تاج الدین برزکوهی عصر امروز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ۸دی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و حماسه هشت دی اظهار داشت: در قرآن کریم و در آیه ۹۲ سوره مبارکه انبیا (إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُکُم أُمَّهً واحِدَهً وَأَنا رَبُّکُم فَاعبُدونِ) تأکید بر واحد بودن همه پیامبران و پیروانشان به عنوان امت واحد شده است.

وی افزود: مردم تالش و اسالم این آیه را در عمل نشان داده اند و با وفا و همدلی در کنار هم زندگی می کنند و از این حیث استان گیلان در ایران و جهان به عنوان نماد وحدت است و اسالم نیز در گیلان به عنوان نماد وحدت شیعه و سنی شناخته می شود.

امام جمعه اهل سنت مسجد فاروغ اعظم اسالم با تأکید بر اینکه نباید وحدت موجود با سخنان تفرقه آمیز از بین برود گفت: کسانی که بر علیه مسلمانان سلاح بر می دارند و آنها را تکفیر می کنند در واقع بر خلاف نص صریح قرآن گام بر می دارند.

برزکوهی با اشاره به آیه ۵۹ سوره نسا (یا ایها الذین آمنوا اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) اظهار کرد: در شرایط حاضر، اولی الامر ما مقام معظم رهبری هستند و ما با پیروی از دستورات ایشان در کنار دیگر برادران مسلمان حضور داشته و در برنامه های هفته وحدت شرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه با امام (ره) منادی وحدت در جهان اسلام است ادامه داد: با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امروز ایران افتخار جهان اسلام است و همین وحدت موجود در کشور و رهبری واحد باعث به لرزه در آمدن حکومت ظالم و مستکبر آمریکا شده است.

امام جمعه اهل سنت مسجد فاروغ اعظم اسالم ضمن تشکر از مسئولان استان گیلان برای برگزاری مراسم جشن هفته وحدت گفت: وحدت و همدلی موجود در کشور چشم دشمنان ایران اسلامی را کور کرده است و آنها به این دلیل که نمی توانند به ایران ضربه ای بزنند در حال خفه شدن هستند.

برزکوهی با اشاره به حماسه هشت دی گیلان و ۹ دی اظهار کرد: دشمنان در جریان فتنه ۸۸ تلاش کردند با ترفندهایی در داخل کشور عناصری را برای خودشان پرورش دهند و به کشور آسیب بزنند اما مردم با حمایت از رهبر انقلاب از نقشه دشمنان را نیز نقش بر آب کردند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه