دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران:

انجام بیش از ۳۴ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی سپاه در کشور

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در نشست‌خبری به تشریح فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی پرداخت.

انجام بیش از ۳۴ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی سپاه در کشور

به گزارش ۸دی، سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در نشست‌خبری با بیان اینکه دفاع و امنیت سپاه مهمترین ماموریت پیش رو است، گفت: تلاش این بوده که در کنار این ماموریت‌ها، بحث محرومیت‌زدایی برخی مناطق نیز انجام شود.
وی افزود: اولین حرکت را شهید شوشتری آغاز کردند و نظر همه این بود مناطقی که دچار محرومیت و عقب‌ماندگی شده‌اند را در حد توان در مسیر آبادانی قرار دهیم.
سردار حزنی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از پروژه‌های کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی‌های فنی هستند و عمدتا توسط ساکنان بومی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در پروژه‌ها استحکام سازه‌ها و تاکید بر کیفیت مورد توجه قرار دارد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ورود سپاه به عرصه‌های محرومیت‌زدایی به گونه‌ای است که در بین افکارعمومی این طور تلقی نشود که سپاه مسئول محرومیت‌زدایی است، بلکه دولت مسئول محرومیت‌زدایی مناطق محروم است و باید به این مقوله حساس باشد. وی در ادامه گفت : کسب رضایت خدا، خشنودی روح امام و رضایت رهبر معظم انقلاب، کسب محبوبیت نظام، کاهش فقر در کشور و رشد اقتصادی از اهداف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است.
سردار حزنی تاکید کرد : تاکنون ۳۴ هزار و ۳۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم و فعالیت ما عمدتا در مناطق دور افتاده، مرزی و حساس صورت می‌گیرد.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: احداث ۱۳۲۵ غسالخانه، ۵۰۴۲ مسجد، ۱۳۵۶۸ سرویس بهداشتی، ۷۶۹۳ مسکن مددجویی، ۴۱۹ جاده، ۳۴۷ مدرسه، ۹۹ حمام، ۱۶۳ حوزه علمیه، ۲۲ مصلی، ۱۱ نانوایی و ۶۰ پایگاه بسیج از عمده پروژه‌های عمرانی بود که ما آن را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به سرانجام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه سپاه در پروژه‌های غیرعمرانی از جمله توزیع وسایل بهداشتی، یارانه، آموزشی و غیره نیز ورود داشته است، گفت: محرومیت ۱۰۰ دهستان و ۳۴۵۵ روستا را به عنوان الگوی ایرانی پیشرفت بنا داریم برطرف کنیم. کارها در حال مطالعه است، قراردادهایی را با ۳۱ استان بسته‌ایم و طرح‌های در دست انجام را مورد توجه و اولویت قرار می‌دهیم.
سردار حزنی تاکید کرد: همه این پروژه‌های محرومیت‌زدایی را به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به ملت ایران تقدیم می‌کنیم.
سردار حزنی در پایان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت سپاه این بوده که همیشه در کنار مردم بوده؛ سپاه از دل دانشگاه بیرون نیامده، از متن مردم و مناطق محروم متولد شده است. تلاش می‌کنیم هم امنیت را تکمیل کنیم و هم در کنار مردم باشیم. وقتی در جایی محرومیت را نشان می‌دهیم، بعضی‌ها ناراحت می‌شوند؛ همه باید به مستضعفان و محرومان توجه کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه