روز شمار تاریخ ترور در ایران / یکم ماه؛

ترور و شهادت ۳۶ ایرانی بی گناه توسط منافقین در اول دی ماه

یکم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۸ ددر شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۳۶ ایرانی بی گناه توسط منافقین در اول دی ماه

به گزارش هشت دی، یکم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۸ ددر شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

ناصر خواجه ۲ اسفند ماه ۱۳۲۸ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که به شغل قصابی اشتغال داشت در عیدگاه اهل سنت زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیامک خاک نجاتی ۲۱ آبان ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۵۸ در زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیزالله عسگری کچوسنگی ۱۱ خرداد ماه ۱۳۳۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالرحمن چپاتی ۹ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که از نیروهای جوانمرد کمیته انقلاب بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی استکی ۱ دی ماه ۱۳۳۴ در استان چهار محل و بختیاری متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که نماینده مجلس بود در مشهد توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

حسن امجدی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۱۶ در استان کردستان متولد شدو ۱ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پیشمرگ کرد بود در یکی از روستاهای مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید رمضانی در سال ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شدو ۱ دی ماه  ۱۳۶۰ در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد ذوالفقاری ۱ فروردین ماه ۱۳۲۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که روحانی بود در بوکان در مقابل منزل مسکونی اش توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

احمد جهانگیری ۷ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه توسط منافقین به شهادت رسید.

اسماعیل مسگری ۱۳ فروردین ماه ۱۳۱۵ در استان کردستان متولد شد و ۱ در ماه ۱۳۶۰ در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

امامقلی جعفرزاده سامانی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۲۴ در استان اصفهان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر ساده بود در مشهد ترور شد و به شهادت رسید.

پرویز رحمانی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شبانی ثانی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی حمیدی ۵ مرداد ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود آل شیخ ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در تیشتی کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایرج بابازاده ۶ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی براتی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا بقا بوستانی ۱۵ مرداد ماه ۱۳۲۵ در استان گیلان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در رضوانشهر در حالی که داروغه شهر بود توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

علی اشرف بیدقی ۷ دی ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۱ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اباصلت بیرامی ۴ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان زنجان متولد شد و۱ دی ماه ۱۳۶۱ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیرضرغامی ۱ مرداد ماه ۱۳۲۴ در استان سمنان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر عبدی ۸ شهریور ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای نظامی بود در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین عثمانی در سال ۱۳۴۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد امیرآبادی قوچان ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل رفیع زنجانی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور سقز دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیرعلی بیگدلی ۱۴ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان زنجان متولد شد  و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای جهادگر بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قرداشعلی فرجی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان اردبیل متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر ساختمانی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم گنج خانلو ۴ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله محبی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر صفایی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر کریم پور ۱۲ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن جعفری در سال ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم خوشرویی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱ دی ماه ۱۳۶۸ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه