طرح الگویی سالم‌سازی دریای خواهران در گیلان راه‌اندازی شد

طرح الگویی سرپوشیده سالم‌سازی دریا ویژه خواهران برای نخستین بار در سه استان شمالی کشور با استانداردهای ویژه در منطقه چاف لنگرود راه‌اندازی شد.

طرح الگویی سالم‌سازی دریای خواهران در گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، کیهان هاشم نیا استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح الگویی سرپوشیده سالم‌سازی دریا در مجموعه ستاره دریای چاف شهرستان لنگرود، اظهار کرد: طرح مذکور با استانداردهای ویژه برای نخستین بار در سه استان شمالی کشور راه‌اندازی شده است.

کیهان هاشم‌نیا ارتقای کیفیت طرح‌های سالم‌سازی دریا را سبب جذب بیشتر گردشگران عنوان کرد و افزود: امسال ۷۸ طرح جدید به طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر تنوع عرضه تفریح‌های سالم در نقاط گردشگری گیلان، بیان کرد: بهترین طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان ایجاد شده و پیش‌بینی‌های لازم به منظور ارائه خدمات به گردشگران در این مناطق انجام شده است.

استاندار گیلان ساحل، جنگل و تالاب را هدف عمده گردشگران به این استان دانست و تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خدمات قابل توجه و ارزنده‌ای به گردشگران ارائه می‌شود.

وی به ورود گردشگران از نقاط مختلف به گیلان اشاره کرد و گفت: گردشگران از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی از مسیر آستارا به گیلان سفر می‌کنند و شاهد حضور قابل توجهی از گردشگران در استان هستیم.

هاشم‌نیا با تاکید بر پذیرایی، نظافت و امنیت گردشگران، خاطرنشان کرد: خدمت بین‌راهی به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استاندار گیلان بخشی از بار هزینه‌ای تقاضای کالا و مواد غذایی گردشگران را به عهده گیلانی‌ها دانست و یادآور شد: مسئولان در عرضه کالا و خدمات باید نظارت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان، اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت در بخش ایمنی جسم و روح مسافران است و باید بتوانیم فضای سالمی را برای گردشگران ایجاد کنیم.

هاشم‌نیا خواستار توجه به موضوع‌های فرهنگی در کنار ورزش در طرح‌های سالم‌سازی دریا شد.

استاندار گیلان از کاهش مناطق شناممنوع در نوار ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰ منطقه شناممنوع در نوار ساحلی گیلان شناسایی شده و این مناطق اکنون به ۱۵۸ نقطه کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه مناطق شناممنوع توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مدیریت می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه