ادامه واکنش هانسبت به اقدام جهاد دانشگاهی رشت:

خانه نخبگان بسیج گیلان: پرچم ایالات متحده آمریکا نماد سلطه گری این کشور و ناقض اصل برابری حقوق ملت ها است

زیر پا نهادن پرچم چنین حاکمیتی صرفا نشانه خشم ملت های آزادی خواه و مردم انقلابی در سراسر جهان است که با سیاست های سلطه جویانه ایالات متحده مخالفند.

خانه نخبگان بسیج گیلان: پرچم ایالات متحده آمریکا نماد سلطه گری این کشور و ناقض اصل برابری حقوق ملت ها است

به گزارش ۸دی، خانه نخبگان بسیج استان گیلان با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت اقدام ناشایست مسئولین جهاد دانشگاهی رشت نوشت:
برادران و خواهران انقلابی استان گیلان

پرچم هر کشوری نشانه “حاکمیت” آن کشور است که در ابعاد درون سرزمینی بر اساس قانون اساسی و در ابعاد برون سرزمینی بر اساس قوانین صریح بین المللی اعمال می گردد . حال سوال اینجاست :
آیا حکومت ایالات متحده خصوصا پس از جنگ دوم جهانی صرفا این نوع نگاه، به حاکمیتش داشته است ؟
چه کسی است که نداند ایالات متحده با پیروی از استراتژی هژمونی سعی بر حاکمیت سلطه بر سراسر جهان را دارد ؟
ده ها و شاید صدها دخالت مستقیم و غیر مستقیم این کشور در تحولات درون سرزمینی کشورهای مستقل ، نشانه این امر نیست ؟
آیا این مهم در تحولات درون سرزمینی ایران در دهه های اخیر نقش کلیدی نداشته است ؟
به آتش کشیدن و زیر پا نهادن پرچم چنین حاکمیتی صرفا نشانه خشم ملت های آزادی خواه و مردم انقلابی در سراسر جهان است که سیاست های سلطه جویانه ایالات متحده مخالفند و پرچم ایالات متحده را نماد سلطه گری ایالات متحده و ناقض اصل برابری حقوق ملت ها می دانند . رفتار دولت ایالات متحده که متاسفانه مورد حمایت بخشی از ملت این کشور نیز هست حقوق مسلم و برابر ملت های جهان را به نابودی کشانده است .
برادران و خواهران گرامی نظر صریح امام راحلمان و مقتدایمان امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در رابطه با حاکمیت ایالات متحده و نشانه سوزی این حاکمیت از ابتدای انقلاب چه بوده است ؟ امروز شهدای مدافع حرم در استانمان که تمام هستی شان ، جانشان را برای امنیت و آسایش ملت های مظلوم در سراسر جهان اسلام ایثار می کنند نظرشان نسبت به پرچم حاکمیت سلطه امریکا چیست ؟ اینان چراغ های مسیر حرکت و هویت انقلابی مان هستند . متاسفانه اخیرا خصوصا در دانشگاه های کشورمان این مسئله که پرچم امریکا را به حرمت ملت آمریکا نمی سوزانیم و زیر پا نمی گذاریم تبدیل به نفی هویت انقلابی ملتمان، خصوصا جوانان انقلابی کشورمان شده است .
خانه نخبگان بسیج استان گیلان به صراحت ضمن اظهار تاسف شدید نسبت به حرکت برخی مسئولین جهاد دانشگاهی رشت که باید الگوی دانشگاه های انقلابی کشور باشد ، نسبت به نفی هویت انقلابی دانشجویان این مجموعه در آستانه سال روز ۱۶ آذر با جمع آوری نماد های حاکمیت ظالمانه آمریکا از زیر گام های استوار ذخایر انقلاب، خواستار عذرخواهی علنی مسئولین این مجموعه و عدم تکرار آن در سایر مجموعه های دانشگاهی استان گیلان می باشد .

خانه نخبگان بسیج استان گیلان

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه