مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

۴۰ درصد نذورات امامزادگان در عمران و آبادانی همان بقاع هزینه می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۴۰ درصد نذورات امامزادگان در بخش عمران و آبادانی همان مکان مقدس هزینه می شود.

۴۰ درصد نذورات امامزادگان در عمران و آبادانی همان بقاع هزینه می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی در جلسه بررسی طرح توسعه امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان شفت که با حضور محمدرضا محسنی فرمانداری این شهرستان  در ساختمان فرمانداری شفت برگزار شد با بیان اینکه کارها در این سازمان به منظور جلوگیری از تکرار هزینه ها با طرح جامع انجام می شود اظهار داشت: در اوقاف برای بودجه ها، برنامه ریزی و طرح وجود دارد و موقوفات نیز با نظر واقف به کار گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ میلیون تومان از سوی اوقاف برای جمع آوری زباله در فصل تابستان به دهیاری این روستا کمک می شود افزود: کمک های صورت گرفته وظیفه این سازمان نیست و این کارها در راستای تعامل انجام می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در بیشتر برنامه های فرهنگی در بقعه امامزاده ابراهیم(ع) از وجود امام جمعه شفت استفاده می شود گفت: در گذشته اوقاف به صورت مستقیم بودجه های استانی را بین شهرستان ها تقسیم می کرد اما اکنون سازمان برنامه و بودجه با گرفتن فهرست و طرح از اوقاف، مدیریت بودجه ها را بر عهده گرفته است.

عادلی با بیان اینکه خادمان بالای ۵۰ سال مساجد گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند افزود: در انتخاب هیات امنای مساجد ، اوقاف و امور خیریه اختیارات قانونی خود را به گونه ای تعریف کرده است تا از ظرفیت همه شخصیت ها و بزرگان استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان بقعه امامزاده ابراهیم شفت دیگر مهندسی نیست اظهار کرد: دو گزینه مقاوم سازی و بازسازی بنا در برنامه های اوقاف وجود دارد که نظر مسوولین این شهرستان در این باره برای ما اهمیت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در گذشته به دلیل شرایط آن زمان و محدودیت های فنی، بخشی از شالوده بنا به خوبی ساخته نشد و در مقابل زلزله آسیب پذیر است افزود: علاوه بر این موضوع، سستی خاک این منطقه خطر واژگونی را متوجه کل این سازه کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد نذورات امامزادگان در بخش عمران و آبادانی همان مکان مقدس هزینه می شود افزود : هزینه های جاری و  کمک های فرهنگی  و پرداخت حقوق خادمان آن بقاع نیز از ۶۰ درصد دیگر تامین می شود.

عادلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طرح جامع امامزاده ابراهیم در حال تدوین است افزود: داشتن پارکینگ طبقاتی، آتش نشانی، بازارچه، رستوران، سالن ورزشی، درمانگاه، سالن اجتماعات و مقاومت بالا در مقابل رانش و زلزله از مهمترین ویژگی های این طرح محسوب می شود.

وی در پایان اظهار داشت : اگر این طرح به عنوان یک طرح استانی و یا ملی در بودجه تعریف شود ؛ اوقاف و امور خیریه نیز در کنار نذورات همین بقعه اعتبارات  ویژه ای را جهت تسریع این پروژه تخصیص خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه