آیت الله رضا رمضانی:

قرآن یک کتاب فراتاریخی و فرا عصری است/یک مؤسسه آلمانی ۱۵ سال است برضد قرآن تلاش می کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن یک کتاب فراتاریخی و فرا عصری و زبان متنی آن زبان عقل و فطرت است که مختص به یک زمان نیست.

قرآن یک کتاب  فراتاریخی  و فرا عصری است/یک مؤسسه آلمانی ۱۵ سال است برضد قرآن تلاش می کند

به گزارش هشت دی، آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در آیین  تجلیل از متخبین سی و چهارمین دوره ی مسابقات سراسری قرآن کریم دانش آموزی در دبیرستان دوره ی دوم  شاهد دختران ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دانش آموزان در مدارس و آمارهای ارائه شده اظهار داشت: آنها که قرآن را مهجور می دارند مورد نفرین قرآن قرار می گیریند، لذا اینکه انسان از قرآن، کتاب نجات بخش بشر، بهره بگیرد حائز اهمیت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۰ سوره ی انبیا افزود: تفکر و تعقل در قرآن کریم بسیار مهم است، زیرا اگر انسان مطالعه کند که از ابتدا چه بوده ، چه هست و چه خواهد شد؟ ودر حقیقت چگونه می تواند باشد؟ به نتایجی مطلوبی خواهد رسید. این مهم ما را به شاخصه ی دیگری از قرآن یعنی عقلانیت خواهد رساند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه باید خود را به قرآن عرضه کنیم خاطر نشان کرد: جامعه باید مستند بر قرآن باشد.همانگونه که آیت الله حسن زاده ی آملی در باب چرایی خلقت انسان فرمودند؛ خدا انسان را به دو دلیل “دانایی و دارایی” خلق کرده است. دارایی که بعداز مرگ انسان از بین برود هیچ اهمیتی ندارد مگر اینکه دارایی در خدمت به انسان باشد.

رمضانی در ادامه گفت: بنا به فرمایش امیرالمومنین (ع) اگر چهار گروه  عالم، جاهل، غنی و فقیر وظایف خود را درست انجام دهند در جامعه هیچ مشکلی پیش نمی آید زیرا عالم می تواند با نشر درست علم، جاهل با تلاش برای رفع جهل، غنی با عرضه کردن ثروت و فقیر با درست استفاده کردن و عفت داشتن، به رفع مشکلات در جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از قرآن به ظرف و ظرفیت و همچنین مزاج خوش نیاز دارد گفت: ظالمان از مزاج خوبی برخوردار نیستند و نمی توانند از قرآن کریم بهره مند شوند.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را کتاب زندگی خواند و یادآور شد: در قوانین حقوق بشر ۳۰ نکته فقط در حوزه ی دنیوی و مادی است. در صورتی که قرآن کریم دارای قوانین و راهکارهایی در حوزه ی دنیوی و همچنین حوزه ی اخروی است که قابل تامل خواهد بود.

رمضانی در تبیین برخی از آیات قرآن کریم به «حیات طیبه» و «حیات معقول» اشاره کرد و با بیان اینکه زبان غالب قرآن عربی مبین است ، تشریح کرد: گر چه زبان محاوره ای آن عربی است اما تنها برای عرب زبانان نازل نشده است، بلکه از آن کل مردم دنیاست. زیرا زبان متنی آن زبان انسان یعنی زبان عقل و فطرت است.

وی با اشاره به تلاش ۱۵ ساله یک موسسه ی آلمانی ، برای اثبات تاریخی بودن و مختص اعراب بودن خواندن قرآن ، تصریح کرد :  من خودم در این موسسه حاضر شدم و پاسخ دادم قرآن یک کتاب فرا تاریخی و فرا عصری است، زبان متنی قرآن زبان عقل و فطرت است، عقل و فطرتی که مختص یک زمان و آن هم زمان گذشته نیست بلکه بشر امروز و فردا نیز به عقل و فطرت نیازمند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با گذشت سیزده سال از این پروژه ، موسسه مزبور هنوز به نتیجه مد نظر نرسیده است که این از برکات قرآن کریم است در عصر پست مدرنیته قرآن تنها نسخه ی  نجات بخش  بشر است.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه