بازجوی صدام سکوت خود را شکست

مقام پیشین سازمان سیا در خصوص دلیل قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق مدعی شد که اگر رژیم دیکتاتور سابق عراق سقوط نمی کرد داعش هیچ گاه قدرت نمی گرفت.

بازجوی صدام سکوت خود را شکست

به گزارش ۸دی، «جان نیکسون» مقام پیشین سازمان سیا در خصوص دلیل قدرت‌گیری داعش در عراق مدعی شد که اگر صدام دیکتاتور پیشین سقوط نمی کرد و درقدرت باقی می‌ماند، گروه داعش هیچ گاه در عراق قدرت نمایی نمی کرد.

به گزاش «راشاتودی»، این مقام پیشین امنیتی آمریکا که از اولین بازجویان صدام بود به کشورهای غربی توصیه می کند که اگر می‌خواهند در خاورمیانه ثبات برقرار شود باید با با رهبران کشورهای این منطقه وارد مذاکره و معامله شوند حتی اگر از آنها متنفر هستند.

«جان نیکسون» در ادامه تصریح می کند که  بازجویی صدام کل پیش‌فرض های ما را وارونه کرد ازجمله اینکه ما فهمیدیم که اگر صدام در مسند قدرت باقی می ماند، قدرت‌گیری سریع داعش در عراق غیر ممکن بود.

این مقام سازمان سیا تاکید می کند که صدام کاملا از خطر ظهور پدیده ای مانند داعش آگاه بود به همین دلیل فعایت چنین گروه‌هایی در همان حرکت اول سرکوب می کرد و اجازه شکل‌گیری چنین گروه‌هایی در کشور عراق را نمی داد چرا که آن را بزرگترین تهدید برای ماندگاری قدرت خود می دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه