نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

قبل ازانقلاب غرب ایران را هیچ حساب می کرد / رهبری نظام مانعی در برابر تمام دنیا است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با وجود یک قدرت دفاعی قوی و ایستادگی در مقابل هجمه ها از تمام دستاوردهای انقلاب حفاظت کنیم.

قبل ازانقلاب غرب ایران را هیچ حساب می کرد / رهبری نظام مانعی در برابر تمام دنیا است

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»،آیت الله رضا رمضانی شامگاه یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه گیلان، اظهار کرد: به انقلاب باید از زوایای مختلف سیاسی، فرهنگی اقتصادی و مهم تر از همه با نگاهی دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات پست مدرنیته دین می تواند در حوزه فکر و عمل کارآمدی داشته باشد، گفت: عده ای تلاش می کنند به اسلام با نگاهی که در مسیحیت وجود دارد نگاه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسیحیان دارای دو نگاه افراطی و تفریطی هستند در نگاه اول افکار عالمانی که با آنها مخالف بودند را محاکمه می کردند، گفت: بر اساس این تفکر انسانی که از عقل استفاده می کند برای حل مشکلات دین را کنار گذاشته و همین باعث ایجاد مشکلات و باعث تعارض عقل و دین و علم و دین می شود.

وی ادامه داد: در این نگاه در فلسفه وجودی علت اینکه بشر به دین گرایش پیدا کرده است جهل نسبت به حوادث بوده و اگر علم بیابد کلا از دین فاصله می گیرند.

رمضانی با اشاره به اینکه در این نگاه سکولار دین را از حوزه سیاست جدا می داند که در مواردی به دین بپردازند و مواردی دیگر به سیاست، افزود: در اسلام بدلیل اینکه اصل مهدویت را قبول داریم نمیتوان گفت دین در بحث حکومت نقش ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نگاه سکولار در میان حتی برخی دانشمندان داخلی و روشنفکران دینی فراوان وجود دارد که سیاست را از دین جدا می دانند.
وی در ادامه با بیان اینکه در بحث عدالت اجتماعی نیازمند یک ساختار حکومتی هستیم که بتواند عدالت در جامعه پیاده کند، بیان کرد: نگاه ما نسبت به قرآن نگاه قانون مندی است قرآن کتاب قانون مند و فراتاریخی است و محدود به تاریخ خاصی نیست و در هر زمانی تاثیر گذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه های ما به بهترین شکل ممکن می توانند انقلاب، اهداف و دستاوردهای آن را ترویج دهند، گفت: دستاوردهای انقلاب و اهداف آن را در آموزش و پرورش و دانشگاه ها به شکل زیبا می توانیم به تصویر بکشیم.

رمضانی با بیان اینکه جنبش علمی در انقلاب ما یک اقتدار ایجاد کرده و قدرتی بوجود اورده است، گفت: باید با وجود یک قدرت دفاعی قوی و ایستادگی در مقابل هجمه ها از تمام دستاوردهای انقلاب حفاظت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار برای کدام کشور حساب باز می کند جز ایران، افزود: قبل از انقلاب غرب برای ایران هیچ وجهی قائل نمیشد چون ایران تابع آنها بود.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی امروز می تواند این محتوا به دنیا عرضه کند افزود: یکی از این ها جریان مقاومت و استکبار سیتزی در مقابل زور و زر و طاغوت و استکبار است.

وی ادامه داد: تمام دنیا بسیج شده اند که درصد حضور مردم را پایین بیاورند و با هر وسیله و ابزاری کار می کنند ولی در مقابل آنها رهبری نظام است که مانع است.

رمضانی با بیان اینکه نظام اسلامی رهبری دارد که با رهبران دنیا فرق دارند، افزود: دشمنان بدنبال این هستند که بگویند اسلام قدرت ارائه یک نظام فکری و تئوری فکری را ندارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه