بر اساس رأی دادگاه صادر شد؛

پرداخت دیه یک میلیارد تومانی در استان گیلان

دیه مرد ۶۳ ساله‌ی ساکن رشت که براثر تصادف با یک راننده بی‌احتیاط دچار زندگی نباتی شده است با حضور فرزند و قیم وی و اصحاب رسانه در دفتر مدیرکل بیمه ایران استان گیلان پرداخت شد.

پرداخت دیه یک میلیارد تومانی در استان گیلان

به گزارش ۸دی، دیه‌ی این مرد که براثر تصادف نوروز سال گذشته بخشی از اجزاء بدن خود را از دست داد طبق قانون تعدد دیات و گزارش پزشکی قانونی و همچنین رای صادره توسط دادگاه به مبلغ ده میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد.

بنا براین گزارش، مدیرکل بیمه ایران استان گیلان در این مراسم که با حضور نمایندگان صدا و سیمای مرکز استان و همچنین اصحاب رسانه در ساختمان مرکز رشت برگزار شد، ضمن همدردی با خانواده مصدوم حادثه و امضاء چک و ارائه آن به قیم معرفی شده از طرف دادگاه اعلام کرد: خوشبختانه خودروی مقصر حادثه تحت پوشش شرکت سهامی بیمه ایران بوده و شرکت نیز پس از دریافت مدارک و قطعی شدن رای دادگاه نسبت به ایفاء تعهدات پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام کرد. وی در مصاحبه با سیمای استان از آن دسته از هم استانی های گیلانی که دارای وسیله نقلیه موتوری زمینی بوده و تاکنون نسبت به خرید بیمه نامه شخص ثالث اقدام نکرده اند توصیه و تاکید کرد تا بلافاصله نسبت به خرید بیمه نامه شخص ثالث از شرکت های بیمه ای معتبر برای خودروهای در اختیار اقدام کنند تا در صورت وقوع و بروز حوادث ناخواسته بتوانند از پشتوانه یک شرکت بیمه برخوردار باشند.

حجت فلکیان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بیمه‌نامه شخص ثالث استان توسط بیمه ایران استان گیلان صادر می‌شود اضافه کرد: هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ درصد خودروهای در حال تردد در استان فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث باشند و این زنگ خطر جدی برای این افراد در جامعه است.

این گزارش حاکی است: فرزند این فرد نخواست نامش فاش شود، به شهروندان توصیه کرد: از مراکزی بیمه‌نامه خریداری کنند که پاسخگو باشند چرا که هزینه نگهداری پدر ایشان روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان طی ۲۰ ماه بوده است و اگر این فرد بیمه‌نامه نداشت و یا بیمه او چنین هزینه‌ای را متقبل نمی‌شد این گرفتاری یک خانواده را نابود می کرد.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد: سبقت غیرمجاز و رانندگی نادرست یک خانواده را متلاشی می‌کند پس در رانندگی همواره به این فکر کنند شاید فرزند و خانواده خودشان از عرض خیابان در حال گذر است.

منبع: پایگاه خبری خرد و کلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه