وقف به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی کمک می کند

سرپرست اداره اوقاف شهرستان آستانه اشرفیه فرهنگ وقف را یارگیر عرصه فرهنگی جامعه اسلامی دانست و اعلام کرد: وقف به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه کمک می‌کند.

وقف به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی کمک می کند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام عباس خوبرو، سرپرست اداره اوقاف آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: سازمان اوقاف، سازمانی فرهنگی است و در سال‌های اخیر با اجرای برنامه‌های مناسبتی مانند نشاط معنوی، آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی خود را بیش از پیش به عنوان نهادی اثر گذار در عرصه فرهنگی شناسانده است.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در بقاع متبرکه در مناسبت‌های ملی، مذهبی، تعطیلات تابستانی و عید نوروز، اظهار کرد: سازمان اوقاف و ادارات اوقاف شهرستان‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی هر منطقه برنامه‌های متنوعی را به زائران ارائه می‌کنند.
سرپرست اداره اوقاف آستانه اشرفیه تاکید کرد: بخش اعظمی از نیات موقوفات استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه نیز اقامه عزای امام حسین(ع) تعیین شده و نقش مراسم عزاداری در تبیین فرهنگ و احکام اسلامی برکسی پوشیده نیست.
وی فرهنگ وقف را یارگیر عرصه فرهنگی جامعه اسلامی دانست و اعلام کرد: وقف با اجرای نیات واقفان در عرصه‌های فرهنگی مانند ساخت مدرسه، حوزه علمیه، دانشگاه، کتابخانه و تامین هزینه‌های تحصیل دانش آموزان مستعد بی‌بضاعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه کمک می‌کند.


آستانه اشرفیه ۴۸ بقعه و ۹۰ موقوفه دارد

حجت الاسلام خوبرو، شهرستان آستانه اشرفیه را شهری مذهبی توصیف کرد و گفت: این شهرستان با وسعت ۴۲۶ کیلومتر مربع ۴۸ بقعه متبرکه دارد که بقعه آقا سید جلال الدین اشرف(ع) در میان آنان از شهرت ملی برخوردار است.
وی به ثبت ۹۰ موقوفه آستانه‌اشرفیه در سامانه اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: موقوفه‌های مذکور شامل یک‌هزار و ۳۸ رقبه و املاک می‌شود که تعداد ۶۰ موقوفه از ۹۰ موقوفه در آستانه‌اشرفیه دارای درآمد هستند و می‌توان به نیت واقفان عمل کرد.
کمک ۴۴۳ میلیون ریال خیران آستانه ای در طرح مودت
سرپرست اداره اوقاف آستانه اشرفیه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی امسال اداره اوقاف آستانه اشرفیه اعلام کرد: در ۹ ماهه ابتدائی سال ۹۲ بالغ بر ۴۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب اجرای طرح مودت برای بازسازی بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: اعضای هیئت امنای بیش از ۳۰ بقعه و مسجد آستانه اشرفیه نیز تکمیل و معرفی شده‌اند.
حجت الاسلام خوبرو در خصوص برنامه‎های مناسبتی که همزمان با سراسر کشور در آستانه اشرفیه نیز اجرا می‌شود، اذعان کرد: از ابتدای سال تاکنون چندین طرح از جمله طرح نشاط معنوی در ۲۲ بقعه، سوگواره یاس نبوی در ۳۶ بقعه، طرح نشاط معنوی در ۱۸ و طرح ضیافت الهی در ۳۶ بقعه متبرکه اجرا شده است.
وی افزود: طرح خیمه معرفت در ایام نوروز ویژه کودکان و نوجوانان در بقاع شاخص شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شده است.
سرپرست اداره اوقاف آستانه اشرفیه، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در پنج بقعه شاخص آستانه اشرفیه و تهیه و ثبت اطلاعات موسسات خیریه را از دیگر برنامه‌های اوقاف آستانه اشرفیه در حوزه فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: ویژگی ممتاز برنامه‌های فرهنگی آستانه اشرفیه حضور پررنگ مردم در این مراسم است.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف آستانه اشرفیه نیز اظهار کرد: برنامه‌های سال جاری قرآنی در آستانه اشرفیه با جدیت بیشتری پیگیری و ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در فرمانداری شهرستان تشکیل شد.
شرکت بیش از سه هزار قرآن آموز در مسابقات قرآنی آستانه اشرفیه

سرپرست اداره اوقاف آستانه اشرفیه همچنین گفت: انجام تبلیغات مسابقات مرحله شهرستانی در سطح مراکز قرآنی آستانه اشرفیه و مدارس موجب شد تا سه هزار و ۴۵۰ نفر در مسابقات شهرستانی قرآن کریم این شهرستان ثبت نام و شرکت کنند.
حجت الاسلام خوبرو یادآور شد: برگزاری محافل قرآنی، مراسم تجلیل از جامعه قرآنی آستانه اشرفیه، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در ۱۱ بقعه متبرکه با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از دیگر برنامه‎‌های قرآنی اوقاف آستانه اشرفیه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه