معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

بسیج به عنوان یک سمن بزرگ در دنیا مطرح است / مسئولان باید به توانایی های مردم اعتماد کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت:بسیج بعنوان یک سمن بزرگ در دنیا مطرح است و اعضای آن عاشقانه فعالیت می کنند.

بسیج به عنوان یک سمن بزرگ در دنیا مطرح است / مسئولان باید به توانایی های مردم اعتماد کنند

به گزارش هشت دی؛ سر هنگ عباس بایرامی شامگاه یکشنبه در مجمع عالی بسیج هنرمندان استان گیلان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند هر جایی کار را به مردم سپردیم کارها به خوبی انجام شد و هر جا که به مردم اعتماد نکردیم ضرر کردیم.

وی انقلاب را یک انقلاب مردمی و متعلق به مردم معرفی کرد و افزود: در همایش اربعین امسال در داخل و در خارج مرزها شاهد این همدلی و بسیج مردمی بودیم و این همان سخن رهبری است که اعتماد به مردم را با نتایج خوبی روبرو کرد.

بایرامی با بیان اینکه هنر در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی می تواند اثر بخش باشد گفت: در چهارچوب نظام می شود در همه عرصه ها موفق شد.

 وی ادامه داد: ما امروز با تکیه بر توانمندی های امنیتی خود در شرایط خوبی هستیم و شاهد تکرار تجربه هشت ساله دفاع مقدس در سوریه هستیم.

بایرامی از سمنها به عنوان یک مبحث تجربه شده در گروههای مختلف از جمله گروههای محیط زیستی یاد کرد و گفت: بسیج بعنوان یک سمن بزرگ و بی نظیر در دنیا مطرح است و اعضای آن عاشقانه در این گروه بزرگ فعالیت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نگاه نهادی صرف در بسیج کار آمد نیست افزود: در بسیج شهیدانی از جمله شهریاری و تهرانی مقدم داشتیم که با این نگاه بسیجی به عرصه علم ورود کردند.

 وی در پایان با بیان اینکه کار هنری باید طولانی مدت و اثر گذار باشد گفت: دنبال کارهای زودگذر نباشید و هنر متعالی، که توجه ویژه ای که به محتوای عمیق دارد را بشناسید و عرضه کنید.

سلمان اسماعیل زاده مسئول تئاتر بسیج هنرمندان گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر خدا در مدح آن حضرت اظهار داشت: خداوند هیچ آفریده ای را برتر و والاتر از حضرت محمد (ص) نیافریده است و او بهترین بندگان خداوند باری تعالی است.

وی تظاهر را هنری حائز اهمیت معرفی کرد و در ادامه افزود: هنر تئاتر روحیه پرسشگری را در مخاطب ایجاد می کند. ارزش و فرهنگ یک ملت به میزان تعداد گیشه های تئاتر و کتاب فروشی های آن است.

اسماعیل زاده ادامه داد:  تئاتر به دلیل اینکه زنده اجرا می شود، مخاطب را با خود همراه می کند و احساسات او را برانگیخته می کند. گاهی او را می خنداند و گاهی به گریه  وا می دارد.

مسئول تئاتر بسیج هنرمندان گیلان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، تئاتر ارزشی را منبری معرفی کرد که تنها جایگاه علی و پیروانش است. ما باید از این جایگاه برای تشریح زوایای زندگی چنین شخصیت هایی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، از ظرفیت های این هنر متعالی بهره کافی نبرده ایم خاطر نشان کرد: این هنر در تسخیر هنرمندنماهای غرب زده و خارجی است که ذائقه مخاطبان را به سمت و سویی که در تضاد با ارزش های انقلاب اسلامی است سوق داده است.

اسماعیل زاده ضمن ضمن بر شمردن چالش هایی که در عرصه تئاتر ارزشی استان وجود دارد تصریح کرد: درصد زیادی از نمایش های تئاتر به شدت از ضعف نظارت رنج می برند و ساختار محتوایی ارزشمندی ندارند چرا که ما یک تیم متعهد تخصصی که همسو با آرمان های انقلاب باشند نداریم.

وی نفوذ باندهای ثروت و قدرت در عرصه هنر های نمایشی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی تئاتر ارزشی استان دانست و افزود: عده ای یا  استفاده ابزاری از هنر برای رسیدن به اهداف حزبی و سیاسی خود عرصه را برای خادمان نظام تنگ می کند.

اسماعیل زاده عدم وجود کانون منتقدان متعهد که به طور جد در مقابل آثاری که قصد تخریب بنیاد خانواده دارند را سومین چالش معرفی کرد و گفت: مشکل دیگر تئاتر استان عدم هم اندیشی مسئولان و عدم حمایت از هنرمندان ارزشی است.

مسئول تئاتر بسیح هنرمندان استان گفت: اهمیت به نویسندگان بومی و ایجاد بستر مناسب برای خلق آثار متناسب با فرهنگ ملی  و بکار گیری ظرفیت جوانان از دیگر نیاز های تئاتر ارزشی و انقلابی استان است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه هنرهای نمایشی نیازمند حمایت های دولتی است متذکر شد: ایجاد بستری مناسب برای نیروهای مستعد و بکارگیری ظرفیت آنان برای مقابله با جنگ نرم دشمن نگاهی جدی و کارشناسانه می طلبد. امیدوارم با اجماع و استفاده از نظرات اهل فن شاهد تقلیل مشکلاتی از این دست در استان گیلان که  از قطب های هنر و تئاتر کشور است باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه