بهینه‌سازی ۱۵ بقاع متبرکه شفت و فومن

رئیس اوقاف و امور خیریه فومن و شفت از بهینه‌سازی ۱۵ بقاع متبرکه این شهرستان‌ها خبر داد.

بهینه‌سازی ۱۵ بقاع متبرکه شفت و فومن

حجت‌الاسلام حسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن، با اشاره به نامگذاری اول ربیع‌الاول به نام وقف، پیامبر (ص) را نخستین واقف نامید و اظهار کرد: اوقاف در سه محور ساماندهی و مدیریت بر اوقاف، مدیریت به بقاع متبرکه از لحاظ کارکرد عمرانی و فعالیت فرهنگی و اقدامات فرهنگی فراتر از بقعه فعالیت می‌کند.

وی اصلی‌ترین وظیفه اوقاف را رسیدگی به امورات وقفی بیان کرد و افزود: این موارد شامل ایجاد وقف جدید، حفظ موقوفات گذشته و بهره‌وری هر چه بیشتر از آنها است.

پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی بقعه امام زاده اسحاق شفت

رئیس اوقاف و امور خیریه فومن با اشاره به آغاز بازسازی امام زاده اسحاق(ع) شفت، گفت: پروژه بازسازی از طرح‌های ملی استان است که با مشارکت مردم و هیئت‌های امنا فاز نخست آن با توجه به موقعیت کوهستانی منطقه و فرصت کار محدود پیمانکار تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

زارع، ادامه بازسازی بقعه میرالشمس‌‌الدین رودپیش، اخذ ۱۸ برگ سند مالکیت و تنظیم بیش از ۱۱۵ فقره سند اجاره با مستاجرین که متصرف اراضی وقفی بودند را از اقدامات این اداره در شهرستان بیان کرد.

وی، هدایت و ساماندهی بالغ بر ۹۰ مورد مناسبت ملی و مذهبی را در بقاء متبرکه از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان فومن ذکر کرد و گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی و اذان در سطح شهرستان برگزار شد و برترین‌ها به مسابقات استانی اعزام شدند.

۶۰۰ نفر در طرح حفظ قرآن شهرستان فومن شرکت کردند

رئیس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه ۶۰۰ نفر در طرح حفظ قرآن شهرستان فومن شرکت کردند، تصریح کرد:  طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، یاس نبوی و بصیرت عاشورایی در بیش از ۱۵ بقعه شهرستان فومن و شفت انجام شد.

زارع گفت: به ۱۸۰  نفر از افراد بی‌بضاعت کمک نقدی شد و ۶۰ میلیون ریال برای کمک به برخی از بقاء متبرکه شهرستان اختصاص یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه