زاکانی در دانشگاه علامه:

باشگاه نفت افتتاح شد تا نفت دست عده معدودی باشد/ ۴ سال در راس اند می‌خواهند اندازه ۴۰ سال بخورند!

نماینده سابق مردم تهران گفت: سال گذشته باشگاه نفت و نیرو را با این هدف افتتاح کردند که نفت و گاز را در دست عده معدودی قرار دهند.

باشگاه نفت افتتاح شد تا نفت دست عده معدودی باشد/ ۴ سال در راس اند می‌خواهند اندازه ۴۰ سال بخورند!

به گزارش ۸دی، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس امروز(یکشنبه) در همایش «از فتنه تا برجام» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه برگزار شد گفت: نحوه فروش نفت به شیوه بابک زنجانی در دولت یازدهم ده‌ها برابر افزایش یافته اما دولت با زرنگی مصوبه ای تصویب کرده که این شیوه فروش نفت به صورت سری و محرمانه انجام شود و اینجاست که کسی نمی تواند در موضوع ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه از یک بشکه نفت ۵۰ دلار نصیب  کل ملت می شود افزود: بر اساس شیوه فروش نفت در دولت، هشت دلار از هر بشکه عاید دلالی که نفت را به فروش می رساند می شود و اگر بخواهیم به  آن را جمع کنیم یک اتفاق وحشتناکی در حال رخ دادن است. من این را گفتم، از طرف وزارت نفت و زنگنه از من شکایت شد و زمانی که اسناد آن در دادگاه ارائه دادم، تبرئه شدم.

نماینده سابق مردم تهران گفت: دولت الان امکانات و قدرت در اختیار دارد و با توجه به روش فروش نفت به شیوه بابک زنجانی باید بگوید کاسب تحریم چه کسی است و کسانی که امروز ده ها برابر سرمایه ای را که در دوران تحریم برده اند را معرفی کند.

زاکانی تصریح کرد: دولت علاقه دارد که همه چیز به صورت محرمانه باقی بماند و این خسارت بزرگی برای کشور است.

وی با اشاره به پشت صحنه های IPC بیان کرد: سال گذشته باشگاه نفت و نیرو را افتتاح کردند. این باشگاه با این هدف افتتاح شد که نفت و گاز را در دست عده معدودی قرار دهند تا دیگر ملت صاحب این منابع نباشند. سوال ما این است که این ها از چند جا می خواهند بخورند ؟ مگر هاضمه آنها چه قدر کشش دارد واقعیت این است که این ها ۴ سال در راس قرار دارند و می خواهند به اندازه ۴۰ سال بخورند، اما همین ها کف روی آب بوده و رفتنی هستند.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به اینکه فساد چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد اضافه کرد: اصل فساد ریشه های جامعه را می خشکاند و اعتقادات را از بین می برد. در هر دو جناح می توان ذره بین انداخت و کسانی که در حال فساد هستند را شناسایی کرد.

زاکانی گفت: در مجلس هفتم به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را امضا کردیم اما با فشارهای زیادی از جانب این قوه مواجه شدیم که در نهایت با فرمان رهبر معظم انقلاب توانستیم تحقیق و تفحص را انجام دهیم. اما زمانی که خواستیم گزارش تحقیق و تفحص را قرائت کنیم دوستان عزیز اصلاحات با آبستراکسیون مجلس را از تعداد قانونی انداختند تا این گزارش قرائت نشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد نقدینگی کشور که معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده در دست یک درصد از افراد جامعه است اظهار کرد: سوال ما از دولت این است که آیا با این نقدینگی کشور ما نیاز به سرمایه گذاری خارجی داشت؟

زاکانی با تاکید براینکه برای مبارزه با فساد نیازمند یک حرکت جمعی هستیم افزود: متاسفانه آفت فساد در کشور وجود دارد و ده ها برابر آنقدری که در مورد فساد حرف زده ایم، در پشت صحنه مبارزه کرده ایم اما آن را به زبان نیاوردیم چون به زبان آوردن آنها موجب ناامیدی مردم می شود.

وی تصریح کرد: در دادگاه اخیر در مورد دو پرونده فساد که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است حرف زدیم. واقعیت این است که برای مبارزه با فساد باید یک مجلس یکدست داشته باشیم تا بتوانیم روند مبارزه با فساد را پیش ببریم.

زاکانی با بیان اینکه در مجلس هفتم بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه ها را مطرح کردیم اما زمانی که به دانشگاه آزاد رسیدیم کار قفل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در آن زمان من گزارشی را در خصوص واقعیت های موجود در دانشگاه ها ارائه دادم که در نهایت رئیس کمیسیون آموزش آمد و صورت من را بوسید و گفت آبروی کمیسیون را خریدی که من در پاسخ به ایشان گفتم همان طور که ۲۰ دقیقه به من فرصت دادید تا واقعیت های دانشگاه را مطرح کنم ۲۰ دقیقه نیز به من فرصت دهید تا در خصوص دانشگاه آزاد گزارشی را ارائه نمایم که کار در همان جا متوقف شد چون رئیس کمیسیون آموزش شوهر خواهر آقای جاسبی بود.

وی با اشاره به اینکه بین فتنه ۸۸، برجام و فساد یک پیوستگی وجود دارد اظهار کرد: در زمان تحریم ها کسانی کاسب تحریم بودند که ما از دولت می خواهیم آنها را به مردم معرفی کنند. اما دولت باید بگوید که در دوره پسا تحریم هم چه کسانی به دنبال کاسبی بوده اند؟ ما اسنادی داریم مبنی بر اینکه شبکه گسترده ای در کشور وجود دارد که پس از تحریم ها شرایطی را دنبال کنند تا به واسطه آن استقلال کشور مخدوش شده و به ازای این مخدوش شدن استقلال کشور از سرمایه های چند هزار میلیاردی سهمی از رانت خواری و ویژه خواری برای آنها کنار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: قبل از عید به صراحت گفتم که فرد کارمندی که در شرکت هندوجا فعالیت می کند این شرکت وابسته به انگلیس بوده و فرد مورد نظر بعد از برجام در جلساتی که در دفتر رئیس جمهور برگزار می شود حضور پیدا می کند و این در حالی است که بنا بر اذعان دستگاه های امنیتی این فرد جاسوس انگلیس است.

زاکانی با بیان اینکه چه دلیلی وجود دارد که پرونده های فساد در کشورمان به نتیجه نمی رسد؟ بیان کرد: فساد به یک حالت سیستمی تبدیل شده و زمانی که می خواهیم با مفسدین برخورد کنیم از همه طرف مورد حمایت قرار می گیرند.

نماینده سابق مردم تهران گفت: فرقی بین نظام اسلامی و نظام ستم شاهی وجود دارد و آن این است که نظام ستم شاهی براساس ناپاکی شکل گرفته و طراحی آن در راستای غارت گری از سرمایه های این کشور بوده اما در انقلاب اسلامی فساد یک لکه ننگی است که بر دامن و لباس قشنگ نظام و انقلاب اسلامی نشسته که باید آن را از این آلودگی پاک کنیم.

زاکانی اضافه کرد: باید با شبکه سیستمی شده و موثر فساد در کشور مبارزه و حاکمیت را از این آلودگی نجات دهیم. البته رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ به سران قوا نامه نوشتند و براساس آن فرمان هشت ماده ای قوا را مکلف به مبارزه با فساد کردند و حتی فرمودند که کوتاهی در این زمینه به منزله هم دستی با مفسدان است. اما سوال ما این است که آیا در این ۱۵ سال نعره ای برای مبارزه با فساد شنیده ایم؟

وی اضافه کرد: هم چنین رهبر انقلاب در سال ۸۱ به جنبش دانشجویی در تبریز پیامی دادند و فرمودند که علیه فساد قیام کنید و در سال ۱۳۸۲ نیز در خطبه های نماز جمعه در زمینه مبارزه با فساد فرمودند که من گفتم اما نشد واقعیت این است که ما نیازمند تشکیل یک جبهه مردمی برای دفاع از حقوق ملت هستیم.

نماینده سابق مردم تهران بیان کرد: مردم در آتش اعتیاد، بیکاری و مشکلات متعدد دست و پا می زنند در حالی که عده ای فقط حرف خود را می زنند. واقعیت این است که برای برقراری عدالت باید به معارف و شعارهای انقلاب اسلامی برگردیم.

زاکانی با بیان اینکه ظرفیت های مادی و معنوی کشور بی نظیر بوده تصریح کرد: باید خود را وقف انقلاب اسلامی و مردم کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و در نهایت بتوانیم جمهوری اسلامی را به عنوان یک الگو در سطح جهان مطرح و در راستای تحقق تمدن اسلامی گام برداریم.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه با تصویب برجام تحریم ها از کشور برداشته نشده اضافه کرد: تحریم ها در صورتی برداشته می شد که تیم مذاکره کننده ما اعلام می کرد که فردو را با چه قیمتی حاضر است تعطیل کند و اگر این پیشنهاد را می دادند آن موقع امریکایی ها خودشان می دویدند و تحریم ها را برمی داشتند اما تیم مذاکره کننده عجله کردند و نتوانستند امتیازات لازم را از طرف های مذاکره بگیرند البته این می تواند درسی برای آیندگان باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه سند برجام دارای اشکالات متعددی است و هر کس در این سند تامل کند می تواند به این اشکالات پی ببرد افزود: با وجود این اشکالات ما چون نسبت به اجرای برجام متعهد شده ایم بنابراین آن را نقض نخواهیم کرد چون مشی انقلاب اسلامی این گونه است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که پس از پذیرش قطع نامه ۵۹۸ عراق مجدد به کشورمان حمله کرد با وجود این که وضعیت خوبی در جبهه ها حاکم نبود اما جمعیت زیادی به سمت جبهه ها روانه شدند به گونه ای که ۳۳ گردان در لشکر محمد رسول الله ایجاد شد و با این حال عده ای گفتند که حالا وقتش است که به سراغ فتح بصره برویم اما امام خمینی (ره) گفتند که ما به قطع نامه ۵۹۸ متعهد هستیم. در خصوص برجام نیز ما شروع کننده و شکننده آن نخواهیم بود البته دست ما برای تقابل با امریکایی ها در صورت نقض برجام باز است اما نباید شرایط به گونه ای پیش برود که ما متهم به نقض برجام شویم در هر حال باید با استفاده از این سند چهره کریه آمریکا را که متهم به نقض برجام بوده به جهانیان نشان دهیم.

نماینده سابق مردم تهران تصریح کرد: امریکا هیچ وقت به تعهدات خود پای بند نبودند. به عنوان نمونه در زمانی که ایران در بحث هسته ای با چراغ سبز اوباما با برزیل و ترکیه توافقاتی انجام داد و بیانیه مشترکی در این زمینه صادر شد، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و این جا بود که برزیلی ها به امریکایی ها اعتراض کردند.

زاکانی ادامه داد: برای مقابله با نقض برجام از طرف امریکا باید به صورت کاملا گام به گام عمل کنیم و به آنها بگوییم که اگر به تعهدات خود عمل نکنند ما هم دست به اقدام متقابل می زنیم. نهایت کار این است که اگر امریکایی ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور راه نادرستی را در پیش گرفته چون از درون برجام هیچ ظرفیت حقوقی برای استفاده ایران با توجه به موانعی که امریکایی ها ایجاد می کنند وجود ندارد تصریح کرد: با وجود نامه ای که رئیس جمهور اخیرا به رئیس سازمان انرژی اتمی نوشته امریکایی ها اعلام کردند که دستورات رئیس جمهور ایران چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ فنی ناقض برجام نیست.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه نه رهبر معظم انقلاب نه شورای امنیت ملی و نه مجلس برجام را تصویب نکرده اند خاطر نشان کرد: در تیر ماه ۱۳۹۴ توسط مجلس قانونی مصوب و براساس آن الزامات پذیرش برجام به دولت ابلاغ شد. در واقع در آن برهه ما در کمیسیون برجام با رعایت انصاف، استفاده از دانش فرامجلسی و فرا جناحی عمل کردن، نکات مثبت و منفی برجام را بیان کردیم و الان خروجی تحلیل این کمیسیون از برجام به صورت صددرصد اثبات شده است.

زاکانی با تاکید براینکه دولت پیش شرط های برجام که توسط رهبر، شورای امنیت ملی و مجلس ابلاغ شده را رعایت نکرده است، اضافه کرد: موضوع برجام خوانی که اخیرا مطرح شده باید در سطح دانشگاه ها و مدارس اجرا شود چرا که نسل جوان ما باید از واقعیت های کشور آگاهی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وقوع فتنه ۸۸ خاطر نشان کرد: در آن ایام کشور ۸ ماه در آتش فتنه سوخت و اکنون نیز شاهد عواقب آن هستیم.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه در سال ۸۸ به تعبیری دچار فتنه اکبر شدیم خاطر نشان کرد: فتنه اکبر به این معنا که این فتنه علیه جمهوری اسلامی دارای ابعاد جهانی بود. واقعیت این است که فتنه ۸۸ از یک نقشه جهانی تبعیت می کرد و بازیگران آن در داخل کشور بودند.

زاکانی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ نگاه برخی را به جامعه غبار آلود و بدبین کرد افزود: این آفت یک آفت بزرگی است چون نظام به پشتیبانی مردم افتخار می کند و اگر بخشی از مردم به نظام بدبین شوند این بزرگترین خسارت است.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ در سطح بین الملل خساراتی برای کشورمان داشت بیان کرد: در گام اول این فتنه هیمنه انقلاب اسلامی را در سطح جهان شکست. دوم این که مردم سالاری دینی را که ما به آن افتخار می کردیم مورد خدشه قرار داد و از طرفی فتنه گران آبروی کشور را بردند چون نظام را متهم به تقلب و قتل کردند.

نماینده سابق مردم تهران گفت: فتنه ۸۸ دشمن را امیدوار به این کرد که می تواند روزنه هایی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی پیدا کند.

زاکانی اظهار کرد: هم چنین با وقوع فتنه ۸۸ برخی به امریکا چراغ سبز نشان دادند تا تشدید تحریم ها را در پیش گیرد که به دنبال نشان دادن چراغ سبز تحریم ها علیه کشورمان تشدید شد.

وی بیان کرد: فتنه ۸۸ تلاشی در این راستا بود که انقلاب اسلامی را از سکه بیندازند.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه فتنه ظرفیت نفوذ بیگانگان را در کشور به وجود آورد تصریح کرد: متاسفانه در بین مسئولان کسانی را داریم که معتقدند گره های کشور توسط خارجی ها و به ویژه امریکا باز می شود به عنوان نمونه در برنامه چهارم توسعه که توسط دولت اصلاحات ارائه شد به صراحت آمده بود که جز با امریکا نمی توان مشکلات کشور را حل کرد و با دعوای با امریکا و اسرائیل مشکل بیکاری و تورم در کشورمان قابل حل نیست. نکته این است که این باور غلط را به مردم نیز القا کردند تا بگویند که ما نمی توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

زاکانی افزود: طبق مستندات دو سازمان امریکایی و بانک مرکزی که اعلام کردند زمینه اعمال فشار توسط امریکایی ها وجود ندارد و این واقعیت بود چرا که با وجود تحریم ها ما در سال ۹۱ یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه  نفت و میعانات گازی به فروش رساندیم و در سال ۹۲ نیز این فروش به ۱۷۰میلیون دلار رسید و این در حالی بود که کشور در اوج تحریم ها قرار داشت و هیچ سوئیفتی هم باز نبود.

وی با تاکید براینکه با توجه به توانمندی های داخلی و هم چنین ظرفیت کشورهای همسایه کشورمان تحریم پذیر نیست اضافه کرد: در این دوره با وجود توانمندی هایی که داشتیم مسئولان گفتند امریکا می تواند زمینه ای را ایجاد کند که فروش نفت کشورمان به صفر برسد و یا اینکه گفتند امریکا می تواند در ده دقیقه کشور را نابود کند که همه این ها حرف های غلط و بی اساسی بود که برای ایجاد یاس در جامعه مطرح شده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه