تصاویری از زیبایی های برفی دیلمان

دیلمان تقاطع تاریخ طبیعت است، ییلاقی که نمایان‌گر تاریخ و طبیعت منحصر بفرد ایران است.

تصاویری از زیبایی های برفی دیلمان

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، دیلمان ییلاقی خوش آب و هوا در شرق استان گیلان است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد. این روستا با ارتفاع ۳۵۰۰ متر از سطح دریا یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی ایران به شمار می رود که همه ساله گردشگران بسیاری را افسون زیبایی خود می کند.

نام دیلمان ترکیبی است از سه پاره واژه دیل و ام و ان. دیل به معنی جایی است که در آن از دام‌ها نگه‌داری می‌کنند و ام پسوند نمایشگر ارتفاع و بلندی است و ان پسوند مکان است.

در نتیجه معنی این ترکیب جای بلند نگهدارندگاه دام است و در حقیقت دیلمان سرزمین بلندی است که در آن دامداری می‌گردد. این منطقه تا قرن پنجم هجری دیلم نامیده می‌شد و از قرن پنجم در متون نام دیلمان دیده می‌شود و اگر پیش تر از این نام استفاده شده بیانگر جمع اهل دیلم بوده‌است.

دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان

 

دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و دست نیافتنی ترین گوشه های خطه سرسبز گیلان است. آب و هوای آن سرد و کوهستانی است و به چشمه های فراوان و چشم اندازهای سبز و قله های پربرفش مشهور است.
دیلمان از دو بخش پیرکوه و دیلمان تشکیل شده که از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله درفک منتهی می شود.
دیلمان سرزمینی است که مردم آن به دلیل دارا بودن موقعیت طبیعی و فصلی اش آن را ییلاق می گویند. اینجا سرزمینی است آراسته به چشمه سارهای فراوان، زمین های حاصل خیز، منابع طبیعی سرشار، کوه هایی پربرف و جنگلی انبوه که مناظر بدیعش جلوه گاه شکوه طبیعت و نوازشگر روح های خسته است.

عکس: کمیل کیانی

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

 

 

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه