امام جماعت اهل سنت پره سر:

مسلمانان نباید فریب دلارهای غربی را بخورند / هفته وحدت باید گرامی داشته شود

امام جماعت اهل سنت پره سر گفت: امروز مسلمانان دارای دشمن واحد می باشند و باید دقت داشته باشیم و فریب دلار های غربی را نخوریم.

مسلمانان نباید فریب دلارهای غربی را بخورند / هفته وحدت باید گرامی داشته شود

به گزارش ۸دی،  به مناسبت هفته وحدت و همزمان با خجسته زاد روز میلاد پیامبر خاتم و امام جعفر صادق(ع)، همایش وحدت اسلامی با حضور  عسگر حسنی پور فرماندار رضوانشهر  و امامان جمعه و جماعات تشیع و تسنن، آیت الله احمد عابدی از فضلای حوزه علمیه قم، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم واقع در پره سر شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

آیت الله عابدی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر خدا(ص) ضمن بر شمردن ویژگی های پیغمبر خدا، حضرت ختمی مرتبت اظهار داشت: حضرت محمد(ص) یک شخصیت اخلاق محور بود که حتی کفار قریش هم به این مهم معترف بودند و اعلام می کردند محمد(ص) از پدر و مادر خودمان نیز برای ما مهربان تر است.

وی افزود: همواره قوم یهود پیامبر ما را مورد اذیت و آزار قرار می داد و امروز هم شاهد هستیم که مسلمانان بدست همین قوم یهود و صهیونیست ها مورد ظلم قرار می گیرند.

عابدی با بیان این مطلب که حضرت محمد اشرف المرسلین است، گفت: وجود چندین ویژگی در حضرت خاتم شخت ایشان را ممتاز و نسبت به سایر انبیاء الهی متمایز کرده و به همین دلیل اشرف المرسلین نامیده شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از تفاوت های موجود و ویژگی های پیامبر خاتم نسبت به سایر انبیاء الهی این است که پیامبر ما در ۲۷ جنگ شرکت کرد و در کارهای عمرانی و اجتماعی همواره حضور داشت.

امام جمعه اهل سنت پره سر نیز در این مراسم اظهار کرد: وحدت بخاطر نزدیک شدن دلهای مسلمانان است که باید آن را پاس بداریم.

حجت الاسلام سید منصور شرفی افزود: ما امروز خوشحال هستیم که وحدت را در جامعه داریم و باید تلاش خود را برای حفظ و نهادینه کردن این دستاورد مهم معطوف کنیم.

شرفی ادامه داد: مهمترین تحفه ای که پیامبر ما از درگاه الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد، اخلاق نیکو است که اگر ما امروز این موضوعات را رعایت نکنیم به انحراف رفته ایم و استقرار اخلاق یک موضوع بسیار مهمی است که باید توجه لازم را به این مهم داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت پره سر افزود: دین در حسن خلق خلاصه شده که برترین مسلمان از نظر دینی کسی است که پایبند به اخلاق نیکو باشد.

وی ادامه داد: امروز مسلمانان عالم دارای دشمن واحد می باشند و باید دقت داشته باشیم و فریب دلار های غربی را نخوریم و دشمن در صدد است تا با فریب دادن گروه هایی از داخل کشور های اسلامی که سلاح را در اختیار آنان قرار می دهند تا خون مسلمان دیگر را بریزند و همدیگر را تکفیر می کنند که بسیار خطر ناک است.

شرفی افزود: مهمترین شعار پیامبر ما بیداری امت اسلام است که باید امروز این پیام را بشنویم و آن را به همه دنیا ابلاغ کنیم.

همچنین در آغاز این همایش مسئول مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم ضمن خیر مقدم گویی به حاضران گفت: هفته وحدت پیام یکرنگی در سایه ولایت و امامت و ایام شادی بخش مسلمانان و عید فرخنده احمد و پیشوای بزرگ جهان تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام است.

مهرعلی گواهی افزود: هفته وحدت، یادگار پیر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است و پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادرند.

وی ادامه داد: پیام گران سنگ هفته وحدت این است که بدانیم پافشاری بر تاریخ، قشری گری است و بها دادن به اختلافات ظاهری، سطحی نگری می باشد و باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم.

گواهی افزود: پیام هفته وحدت این است که با دست اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنی بیگانگان بگیریم و در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

اجرای سرود توسط دانش آموزان دختر مدرسه پروین اعتصامی پره سر، مولودی خوانی توسط گروه های محلی نیز از دیگر جلوه های این همایش بود.

آستان مقدس قم از سال ۱۳۷۸ در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دستور تولیت وقت حرم مطهر آیت الله مسعودی خمینی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع اقدام به تأسیس مجتمع فرهنگی تربیتی کرد و هم اکنون نیز تحت حمایت آیت الله سعیدی این امور هدایت می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه