شاعر فتنه‌گر دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

در اولین جلسه شورای سیاستگذاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر که با حضور اعضا و رییس شورا و دبیر اجرایی برگزار شد، عبدالجبار کاکایی از سوی اعضای شورا به عنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

شاعر فتنه‌گر دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، اولین جلسه شورای سیاستگذاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر که با حضور اعضا و رییس شورا و دبیر اجرایی برگزار شد، عبدالجبار کاکایی از سوی اعضای شورا به عنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

انتخاب عبدالجبار کاکایی با توجه به مواضع تند نامبرده در سال ۸۸ سوالات بسیاری را در اذهان مردم و علاقمندان به جشنواره های فجر به وجود آورده است.

کاکایی در یادداشتی که ۱۹ تیر ماه سال ۸۸ با عنوان “برای پسرم که امروز بی گناه سیلی خورد” در وبگاه شخصی‌اش منتشر کرد ضمن تصریح به حضورش در راهپیمایی ۱۸ تیر ۸۸ با انتقاد از سیلی خوردن پسرش در این تجمع از نیروهای حافظ امنیت، بسیجیانی که به دفاع از جمهوری اسلامی می پرداختند را “حشراتی” دانست که در لباسش خزیده‌اند و با تکرار ادعای تقلب ۱۱ میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال، از “شکسته شدن اعتماد مردم” به نظام جمهوی اسلامی و صداقت آن سخن گفته بود.

وی در این یادداشت نوشته بود:

و امروز کنار من بودی و بی گناه سیلی خوردی از کسی که لباس خاکستری مرا پوشیده بود مقابل چشم حیرت زده  من سیلی خوردی در بی پناهی و ناچاری وخدایی که تنها دوستت بود دید که بی گناه سیلی خوردی از حشره ای که در لباس من خزیده بود همان لباسی که من به دیوار خاطراتم آویخته بودم.

و آن لحظه اندیشیدم کاش پس از جنگ سوزانده بودمش تا تنپوش بلایی چنین نمی شد.

پسرم

به تن های تکیده ای که در لباس من سالهای پیش جنگیدند شک نکن . به قهرمانان قصه های من شک نکن . به رودخانه های خون آلود اروند و کارون شک نکن به تن های مجروح تنگه ی چزابه شک نکن به بدنهای خاک آلود دشتهای مهران شک نکن فقط به حشره ای شک کن که در لباس من خزیده بود “.

جشنواره فجر، هماهنگونه که از نامش پیداست جشنواره ای برای کسانی است که به جمهوری اسلامی اعتقاد و اعتماد دارند و انتخاب این افراد جای هیچ گونه توجیهی ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه