وال استریت ژورنال خبر داد

آمریکا یک ایتالیایی را به اتهام نقض تحریم ایران ۲۳۵ میلیون دلار جریمه کرد

دولت آمریکا یک بانک ایتالیایی را برای نقض قوانین دولتی این کشور و پنهان کردن تراکنش های مبادلات با ایران ۲۳۵ میلیون دلار جریمه کرد.

آمریکا یک ایتالیایی را به اتهام نقض تحریم ایران  ۲۳۵ میلیون دلار  جریمه کرد

به گزارش ۸دی به نقل از وال استریت ژورنال، ناظر بانکی نیویورک روز پنج شنبه بانک ایتالیایی اینتسا سنپائولو و شعبه آن در نیویورک را برای نقض قوانین دولتی ممنوعیت پولشویی و رازداری بانکی آمریکا و پنهان کردن تراکنش های مبادلات با ایران  ۲۳۵ میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس اعلام بخش خدمات مالی دولتی آمریکا، این بانک «به صورت ویژه کارکنانی آموزش داده است» تا فعالیت های انتقال پول مرتبط با ایران را به گونه ای مخفی کنند که به درستی قابل شناسایی نباشند.

همچنین این بانک ایتالیایی که مقر آن در میلان است و شعبه نیویورک آن «به شدت کوتاهی‌هایی در تبعیت» از سیستم رصد تراکنش ها داشته و عمدا اطلاعات را از ماموران بررسی بانک ها پنهان کرده است.

این بانک در رابطه با ایران از «یک فرآیند خاص» برای پاک کردن هزاران تراکنش در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد دلار از طریق شعبه نیویورک خود در زمانی که ایران تحت تحریم بود، استفاده کرده است.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۲، بانک انگلیسی استاندارد چارترد را ۳۴۰ میلیون دلار برای انجام تراکنش هایی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار برای مشتریان ایرانی‌اش جریمه کرد.

این نهاد آمریکایی در ژوئن ۲۰۱۴، نیز بانک بی ان پاریباس فرانسه را ۸.۹ میلیارد دلار به همین اتهام جریمه کرد که رقمی بی سابقه بوده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه