در پی نقض برجام صورت گرفت؛

نامه ظریف به موگرینی درباره برجام

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن نامه ای به موگرینی، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا شد.

نامه ظریف به موگرینی درباره برجام

به گزارش ۸دی، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه رسمی به خانم فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا در تمدید قانون تحریم های ایران شد.

ظریف در این نامه با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود طی یک سال و نیم گذشته، ماهیت “متقابل” تعهدات مندرج در برجام و خصوصیت “چندجانبه بودن” این سند را یادآور گردیده و تصریح نمود: حفظ تمامیت و انسجام برجام و پایداری آن مستلزم توجه همه طرف های برجام نسبت به تداوم اجرای مفاد آن از سوی همه اعضا می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود، از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک را بر عهده دارد، درخواست کرد ضمن اطلاع رسانی لازم به کلیه طرف های برجام، تمهیدات لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم های کمیسیون مشترک جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا را اتخاذ نماید.

لازم به ذکر است رئیس جمهور کشورمان طی نامه مورخ ۲۳ آذر، وزارت امور خارجه را موظف به پیگیری موضوع بدعهدی آمریکا با استفاده از سازوکارهای پیش بینی شده در برجام نموده بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه