دلار بالاترین رکورد قیمتی را ثبت کرد

بازار ارز در هفته اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی شد و دلار آمریکا با رسیدن به نرخ ۳۹۵۴ تومان به بالاترین رکورد در امسال و حتی سال قبل رسید.

دلار بالاترین رکورد قیمتی را ثبت کرد

به گزارش ۸دی، بازار ارز در هفته اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی شد و دلار آمریکا با رسیدن به نرخ ۳۹۵۴ تومان به بالاترین رکورد در امسال و حتی سال قبل رسید. همچنین در همین بازه زمانی یورو بیش از ۶۰ تومان افزایش قیمت داشت و پوند انگلستان با نوسان ۳۵ تومانی همراه شد.

بازار ارز در هفته گذشته با نوسانات نسبتا زیادی همراه شد. در میان ارزهای مختلف در بازار آزاد دلار آمریکا در ادامه روند صعودی خود در آخرین روز هفته گذشته از ۳۹۵۰ تومان عبور کرد و به نرخ ۴۰۰۰ تومان نزدیک شد.

دلار از حدود یک ماه گذشته روند خود را در جهت افزایش آغاز کرد و در نیمه اول آذر از نرخ ۳۸۰۰ تومان و بعد هم از نرخ ۳۹۰۰ تومان عبور کرد تا بیشترین میزان افزایش قیمت را در سال جاری تجربه کرده باشد.

بعد از این، نوسانات از نیمه دوم آذر از نوسانات دلار کاسته شد و در حدود مرز ۳۹۰۰ تومان به ثبات نسبی رسید. اما بار دیگر در هفته گذشته با روند صعودی مواجه شد و با عبور از نرخ ۳۹۵۰ تومان رکورد جدید در حداقل دو سال گذشته به ثبت رساند.

دلار آمریکا در اوایل هفته گذشته با قیمت ۳۹۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه شد، در ادامه هفته به ۳۹۱۹ تومان رسید و در نهایت در روز پنجشنبه ۲۵ آذر، ۳۹۵۴ تومان فروخته شد تا در مجموع دلار در هفته گذشته ۵۴ تومان با افزایش قیمت مواجه شود.

در میان سایر ارزها، یورو نیز مانند دلار با روند صعودی مواجه شد و در مجموع بیش از ۶۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد. این نوع ارز در ابتدای هفته گذشته ۴۲۴۳ تومان در بازار قیمت داشت. در اواسط هفته به ۴۲۷۹ تومان رسید و در آخرین روز هفته نیز از مرز ۴۳۰۰ تومان گذشت و روی نرخ ۴۳۰۵ تومان ایستاد.

پوند انگلستان نیز در همین بازه زمانی با حدود ۳۵ تومان نوسان قیمت همراه شد. پوند در اوایل هفته گذشته با نرخ ۴۹۱۸ تومان در بازار آزاد مشاهده شد، در ادامه هفته با حرکت صعودی به ۴۹۶۰ تومان رسید و در آخرین روز معکوس شد و با نرخ ۴۹۳۳ تومان به حرکت خود پایان داد.

همچنین لیر ترکیه در هفته گذشته بین ۱۱۵۹ تا ۱۱۶۸ تومان در نوسان بود تا در مجموع در این مدت ۹ تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

در میان دیگر ارزها، یوان چین هم بین ۵۸۹ تومان تا ۵۹۳ تومان در نوسان بود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه