مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

گیلان مقام سوم میزبانی از امامزادگان را در کشور دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: گیلان با هزار بقعه متبرکه بعد از استان فارس و مازندران مقام سوم میزبانی امام زادگان در ایران را دارد.

گیلان مقام سوم میزبانی از امامزادگان را در کشور دارد

به گزارش هشت دی، جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق(ع) به  همت هیئت متوسلین به ائمه ی اطهار شهرستان رشت، اداره ی کل اوقاف و امورخیریه ی استان و همچنین هیئت امنای بقعه خواهر امام شهرستان رشت برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ی استان گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران گزارشی از عملکرد اداره ی کل اوقاف استان ارایه کرد.

وی اظهار داشت: از توفیقات اداره ی کل اوقاف ایجاد شش اداره ی جدید شهرستانی در زیر مجموعه ی اداره ی اوقاف استان است که به این ترتیب تعداد ادارات در سطح استان به ۱۴ اداره رسید.

عادلی با بیان اینکه حدود هزار بقعه در گیلان شناسایی شده است گفت: بعد از استان فارس و مازندران، گیلان در مقام سوم میزبانی امام زادگان در ایران را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان گیلان از فعالیت ۲۰ هزار نفر عضو هیئت امنا در مساجد و امام زادگان خبر داد و افزود: شاهد حضور نظامیان درجه دار بازنشسته برای خدمت به ساحت خاندان اهل بیت به صورت افتخاری در این اماکن مقدس هستیم که قابل تقدیر است.

عادلی یکی از موفقیت های قرآنی در استان  را تربیت و ارزیابی چهره های قرآنی از طریق اداره ی کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: حدود ۲۷۰ هزار نفر تربیت یافته ی قرآنی در گیلان داریم.

وی با بیان اینکه به برکت حضور امام زادگان کارهای فرهنگی در استان رونق دارد گفت: در برخی بقاع متبرکه روحانیون متخصص از مراکز مبلغین قم فعالیت می کنند.

عادلی به عمران بقعه ی متبرکه ی خواهر امام در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد بیش از هزار مترمربع به مجموعه آستان مقدس اضافه شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه