امام جمعه‌ی کوچصفهان:

مردم ازدواج را بر جوانان آسان بگیرند

امام جمعه‌ی کوچصفهان ضمن تبریک ایام هفته وحدت و با تأکید بر ازدواج آسان برای جوانان گفت: پدر و مادرها باید در امر ازدواج برای جوانان آسان بگیرند.

مردم ازدواج را بر جوانان آسان بگیرند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عباس طلوع ثبوتی در خطبه های این هفته نماز جمعه کوچصفهان ضمن تبریک ایام هفته وحدت و با تأکید بر ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: یکی از سنت های پیامبر، ازدواج بود. پدر و مادرها باید در امر ازدواج آسان بگیرند. اگر خواستگار آمد و اخلاق و دینش مورد تایید بود نباید سخت گیری کنیم. در امر ازدواج باید از اسراف و تبذیر و سخت گیری و هزینه های زیادی خودداری کنیم.

وی ادامه داد: داماد مانند فرزند ماست و فرزندان او هم فرزندان ما به حساب می آیند. به همین دلیل است که ما به امام حسین علیه السلام که نوه دختری پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هستند «یا ابن رسول الله» می گوییم.

امام جمعه کوچصفهان از دیگر سنتهای پیامبر اسلام (ص) را تکثیر نسل عنوان کرد و با بیان حدیث تَنَاکَحُوا تَنَاسَلُوا تَکْثُرُوا فَإِنِّی أُبَاهِی بِکُمُ الْأُمَمَ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَ لَوْ بِالسِّقْط از ایشان گفت: این حدیث به این معنی است که ازدواج کنید و فرزندان بسیار بیاورید، که من در روز قیامت، به شما و حتی به فرزندانی از شما که سقط شده اند در مقابل امت های دیگر مباهات می کنم.

حجت الاسلام طلوع ثبوتی ادامه داد: عزیزان ما در آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی اگر می خواهند نسبت به دانش آموزان که امانت هایی در دست آنان هستند رسم امانتداری را بجای بیاورند، باید تمام تعلیماتشان بر اساس ثقلین که همان قرآن و حدیث است باشد.

وی با تأکید بر جلوگیری مردم از فعالیت های تفرقه بر انگیز گفت: دین بدون امامت و ولایت، دین نیست! همانطور که قرآن کریم فرموده است: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ‏ ما أُنْزِلَ‏ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» امامت انتصابی نیست بلکه مقامی الهی است. امام، در روایات ما تشبیه به خورشید شده است، همانطور که ما در عزل و نصب خورشید نقشی نداریم، نسبت به نصب امام هم انسان ها نقشی ندارند. ولی فقیه هم منصوب از طرف خداست. کاری که مجلس خبرگان انجام میدهد تنها تعیین مصداق است.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه قانون اساسی بنابر ملاحظاتی نوشته شده وگرنه زمام امور در زمان غیبت به دست ولی فقیه است ادامه داد: اگر قائل به چنین ولایتی بشویم دیگر فتنه ۸۸ تکرار نخواهد شد. زیرا به فرض که یک نفر توسط مردم رأی هم بیاورد اما اگر مرضیّ ولی امر نباشد باید کنار برود! و به اعتبار دیگر، منعزل است.

حجت الاسلام طلوع ثبوتی ادامه داد: امروز بحمدالله شما شاهد پیروزی رزمندگان در حلب هستید. ما بر اساس دیدگاه قرآن هیچ شکی نداریم که جهان به سیطره اسلام در خواهد آمد و در آینده نزدیک شاهد برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در فلسطین اشغالی و سرتاسر اروپا و آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/

;,]wtihk

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه