نماینده ولی فقیه در گیلان:

سطح علمی دانشگاهها را به جایی برسانید که دانشجویان ما به دانشگاههای غیر اسلامی نروند

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: جایگاه علمی کشور را به جایی برسانید که دانشجویان به دانشگاه های غیر اسلامی نروند و در آنجا هضم نشوند.

سطح علمی دانشگاهها را به جایی برسانید که دانشجویان ما به دانشگاههای غیر اسلامی نروند

به گزارش هشت دی، آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه ی رشت در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلی رشت ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به مسئله ی فقر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: برای کمک به فقرا منتظر کمیته ی امداد امام خمینی(ره) و نهادهای حمایتی نباشید و همچون امیرالمومنین(ع)، امام سجاد(ع)، و امام صادق(ع) که شبانه به کمک فقرا می رفتند، به مساعدت نیازمندان بشتابید.

وی افزود: امام صادق(ع) علاوه بر اینکه به فقرا کمک می کرد، چهار هزار شاگرد پای درس ایشان علم آموختند.

خطیب جمعه ی رشت در ادامه گفت: همه ی دستوراتی که یک انسان از بدو تولد تا زمان مرگ برای رسیدن به کمال بدان محتاج است پیامبر اکرم(ص) به انجام آن پرداخته است.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان به تشکیل حکومت پیامبر عظیم الشان اسلام اشاره و تصریح کرد: ایشان با تشکیل حکومت اسلامی در مدت چند قرن نصف کره ی زمین را در اختیار داشت و اکنون یک میلیارد و چهارصد ملیون نفر پیرو خاتم الانبیا محمد مصطفی(ص) هستند.

امام جمعه ی رشت با بیان اینکه در زمان حیاتشان هر قبیله بت و خدایی داشت تاکید کرد: پیامبر(ص) به تعلیم عبارت “قولو لااله الا الله تفلحو” پرداخت و آنان را به تشکیل امتی واحد دعوت کرد.

خطیب جمعه ی این هفته ی نماز جمعه ی رشت با بیان اینکه برخی کشورها خدای واحد را فراموش کرده اند افزود: آل سعود از جمله کشورهایی است که آمریکا و اسرائیل را می پرستند، اینان آبروی انسان را برده اند لذا باید گفت ننگ باد بر این خلفا و حاکمان وابسته ی به آنها.

قربانی به جایگاه علمی کشور اشاره  و خاطر نشان کرد” جایگاه کشور را به جایی برسانید که دانشجویان اسلامی به دانشگاه های غیر اسلامی نروند و در آنجا هضم نشوند.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به همایش بزرگ وحدت در تهران با حضور کشورهای اسلامی، به شعری از یک دانشمند مسیحی که گفته است”ای معلم توحید سر از قبر بیرون بیاور که امت اسلامی پراکنده شده اند و برادر کشی می کنند آنها را یک پارچه کن.”اشاره کرد و آن را قابل تامل دانست.

وی با اشاره به آیه ی “واعتصموا به حبل الله جمیعا”تاکید کرد: عملا دنیای اسلام به جان هم افتاده اند اما دشمن اصلی آمریکاست.

قربانی با بیان این که پیروزی حلب همه ی آزادی خواهان جهان را خوشحال کرده است گفت: دلیل حمله به بشار اسد این است که او در خط مبارزه ی با اسرائیل می باشد پس اگر اسد نباشد حزب الله نخواهد بود و اسرائیل منطقه را خواهد بلعید. لذا دلیل حمایت آزادی خواهان اسلامی در مورد سوریه به جهت حفظ این پایگاه در منطقه است.

امام جمعه ی رشت مقاومت ارتش سوریه، مدافعان حرم ایران، حزب الله لبنان، مدافعان فاطمیون افغانستان و… را نجات بخش زنان و مردان مسلمان دانست و خطاب به آمریکا، عربستان و قطر گفت: بدانید! امت اسلامی بیدار است و نقشه های شما را می شناسد و با قدرت آنها را خنثی می کند‌.

خطیب جمعه  رشت به حضور مقام معظم رهبری در جشن تکلیف نوجوانان و رهنمودهای ایشان اشاره کرد و اظهار داشت:ما هم جوانان کشور را آینده سازان کشور بدانیم آنها را رهنمود کرده و در جمع خویش قرار دهیم آنها قلب پاکی دارند باید از آن پاکی استفاده کنیم. باشد که ان شاءالله این حکومت جاری و تا ظهور موعود(عج) مانا و به دست صاحب الزمان برسد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه