مجتمع آموزشی و رفاهی “احسان” در رودسر ساخته می شود

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ های رودسر و املش از ساخت مجتمع آموزشی و رفاهی با نام ” احسان ” در رودسر خبر داد.

مجتمع آموزشی و رفاهی “احسان” در رودسر ساخته می شود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت اسلام رمضانعلی پاکیزه ظهر شنبه در مصاحبه با خبر نگاران به ثبت سه مورد وقف جدید در رودسر  اشاره کرد و افزود: وقف ریشه‌ای عمیق در اسلام دارد که باید برای ترویج هرچه بیشتر این مهم گام های اساسی در جامعه بر داشت.

وی همچنین وقف را یک هنر دانست و اظهارداشت: انسان مالی فنا شدنی را با این سنت حسنه ماندگار می کند.

سرپرست اوقاف رودسر و املش گفت: تخریب و احداث ۹ بقعه متبرکه در این دو شهرستان شامل بقعه متبرکه آقاسید ذکریا سالومحله، آقا سید حسین روشنابسر، آقاسید زکی زربیجار املش، آقاسید عبدالله بندبن رحیم آباد، آقاسید شفیع کیاسرا، امام زادگان ماچیان، امام زادگان رضامحله مرکزی، آقا سید علی گیشاگجان آقا سید ابراهیم پائین محله املش که بین ۴۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته تاکنون دو میلیاردو ۸۳۰ میلیون ریال برای این بقاع هزینه شده است.

 وی همچنین از ثبت سه موقوفه جدید طی سال جاری خبر داد و افزود:  این موقوفات شامل یک واحد مسکونی، یک قطعه باغ توتستان و یک قطعه زمین شالیزاری در رودسر است.

 پاکیزه اظهارداشت: سه مورد وقف دیگر شامل یک واحد مسکونی و یک باب واحد تجاری در کلاچای، یک قطعه باغ فندق در روستای پلام و یک قطعه فندق و نهال در دلیجان در حال اقدام است.

وی در ادامه ارزش ریالی این تعداد از موقوفات را که برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی و عزاداری سید شهدا هست را هفت میلیارد ریال عنوان کرد.

سرپرست اوقاف رودسر واملش همچنین از ساخت مجتمع آموزشی و رفاهی با نام احسان در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع با مشارکت بنیاد توسعه و عمران موقوفات طی سال آینده در رودسر اشاره کرد و یادآورشد: این مجتمع در سه فاز احداث خواهد شد.

به گزارش مهر، در شهرستان رودسر ۱۱۵ موقوفه منفعتی و سه هزار و ۸۱۷ رقبه وجود دارد./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه