امام جمعه رضوانشهر:

واکنش ایران در برابر نقض برجام مانند نوازش بود / برخی مسئولان برای استخدام قانون را دور می زنند

امام جمعه رضوانشهر گفت: مسئولان گفته بودند واکنش ما به نقض برجام شدید خواهد بود، اما یک واکنشی شده که مانند نوازش بود.

واکنش ایران در برابر نقض برجام مانند نوازش بود / برخی مسئولان برای استخدام قانون را دور می زنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت اظهار داشت: وحدت کلید و رمز موفقیت همیشگی ما است. اگر ما مسلمانها بخواهیم موفقیت ما تداوم داشته باشد باید وحدت ما استمرار داشته باشد. استمرار وحدت ما تداوم موفقیت ما را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان ما همیشه دنبال روزنه ای هستند که اختلاف ایجاد کنند. گاهی از ملی گرایی استفاده می کند. از قومیت گرایی و اختلاف مذهبی هم استفاده می کند. آنها سکولار هستند و فقط به دنبال تامین منافع خودشان هستند. اگر مسلمان فقط نماز بخواند و از ماذنه ها اذان پخش کنند با آنها کار ندارند چون منافع شان تامین است ولی اگر  مسلمانها”ید واحده علی من سواه” باشند و مسلمانها با هم باشند برای آنها خطرناک است.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه هم همینطور هست. دشمنان ما دیدند که متدین ها در دانشگاه هاحضور دارند. بنیان دانشگاه علم و صنعت و تکنولوژی است. انقلاب اسلامی ما خاستگاه علم بعلاوه دین بود. یعنی علم سرعت و دین به زندگی ها جهت می دهد. شهید مفتح که مبتکر وحدت حوزه و دانشگاه بودند و مورد تایید امام هم قرار گرفت این کار به جهت معنای اتصال علم با دین انجام دادند.

حجت الاسلام حبیبی تأکید کرد: معنای وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که حوزوی ها دانشگاهی بشوند و دانشگاهی ها بروندحوزوی شوند. بلکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینها با هم باشند. در آرمانهای اسلامی و دینی در ارزشهای انقلابی با هم باشند. از ابزار علم و دانشگاه برای پیشبرد ارزشها استفاده شود تا جامعه ما به سمت مدینه فاضله و حیات طیبه قرآنی سوق داده شود.

وی با اشاره به تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران ادامه داد: اوباما از حق وتوی خود استفاده نکرد. عدم امضای مصوبه کنگره هم به معنای تایید آن است. وقتی که اوباما مخالفت نمی‌کند و جلوی اجرای آن را نمی‌گیرد، می‌داند که اگر جلوی آن را نگیرد این مصوبه تبدیل به قانون می‌شود و این به معنی تایید این قانون و اجازه دادن به اجرای آن است. این کار اوباما صرفا یک حرکت سیاسی است، برای اینکه هزینه خود را کم کند این اقدام را انجام داد.

امام جمعه رضوانشهر تأکید کرد: رفتار اوباما به معنای همراهی با رای کنگره آمریکا است و غیرمستقیم طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ساله علیه ایران را تایید و امضا کرد.

حجت الاسلام حبیبی درباره اقدام از سوی ایران برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا در برجام گفت: مسئولان عالیرتبه اجرایی ما گفته بودند واکنش ما خیلی شدید و جدی خواهد بود، اما آنچه اعلام شد از طرف آمریکایی‌ها خیلی جدی قلمداد نشد. آنها بلافاصله اعلام کردند که این کار نقض برجام نیست و آمریکا و دیگر کشورهای ۱+۵ واکنش خاصی به این دستور نشان ندادند و این نشان می‌دهد واکنش ایران خیلی جدی قلمداد نشده است.

وی تأکید کرد: باید مسئولان ما مقابله به مثل کنند آنها نقض برجام کردند ما هم طبق آیه قرآن”فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم” باید مقابله به مثل کنیم. وقتی که آنها نقض برجام کردند ما هم باید به همان اندازه واکنش نشان دهیم. یک واکنشی شده که مانند نوازش بود و مقابله به مثل نبود.

امام جمعه رضوانشهر ضمن تبریک پیروزی ها در حلب سوریه گفت: از زمانی که تروریستها به سوریه حمله کردند خیلی ها در سطح دنیا تحلیل شان این بود که بشار اسد باید برود و مردم سوریه را نجات بدهیم و بعضی افراد سیاسی در کشور ما هم با آنها همنوا بودند و می گفتند در سوریه باید انتقال قدرت انجام شود. تنها ک سی که یک تنه ایستادند و فرمودند پیروزی با جناح مقاومت است و باید ایستادگی کرد حضرت امام خامنه ای است.

وی ادامه داد: خدا را شکر می کنیم که از نعمت وجود رهبری چون امام خامنه ای بهره مندیم. نه تنها ایران بلکه مسلمین جهان از وجود حضرت آقا متنعمند و حقا علی رغم خواسته دشمنان ولی امر مسلمین هستند.

حجت الاسالم حبیبی درباره معرفی افراد بدون جذب و گزینش در ادارات شهرستان ها توسط بعضی افراد که قانون را دور می زنند گفت: بعضی ها با حق الناس گزینشی برخورد می کنند. الآن اشتغال مشکل روزمره همه خانواده هاست بعضی از افراد را به ادارات معرفی می کنند بدون گزینش و آزمون استخدامی آنها را جذب می کنند. حتی اگر یک نفر هم اینگونه معرفی شود خلاف قانون است و حق الناس به گردن شماست.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه