تمایل شرکت های روسی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران

سفیر روسیه در ایران با اشاره به علاقه مندی مسکو برای سرمایه گذاری در بخش انرژی کشورمان گفت: در صورت جذاب بودن پیشنهادهای تهران، مسکو از سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز ایران استقبال می کند.

تمایل شرکت های روسی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران

به گزارش۸دی نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، لوان جاگاریان در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس اظهار داشت: چنانچه جذابیت شرایط مشارکت در پروژه های استخراج نفت و گاز ایران برای شرکت های روسی افزایش یابد، به احتمال زیاد در آینده علاوه بر حضور شرکت هایی که به صورت سنتی در ایران فعال بوده اند، شاهد همکاری شرکت های دیگر با این کشور خواهیم بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران ماه اوت سال ٢٠١٣ دستور بازنگری در شرایط قراردادهای نفتی بیع متقابل و جذاب تر کردن شرایط قراردادهای نفتی ایران برای سرمایه گذاران خارجی بالقوه را صادر کرد و هم اکنون کمیته ای ویژه به ریاست سید مهدی حسینی در حال بازنگری قراردادهای نفتی و جذاب تر کردن آنها برای حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های نفتی ایران است.

سفیر روسیه در تهران نوامبر گذشته نیز اعلام کرده بود، در صورت لغو تحریم ها که کشورش علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش انرژی است.

جاگاریان گفته بود: مسکو مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است، زیرا ما نیز از این تحریم ها ضرر می کنیم.

وی تصریح کرد: روسیه تلاش می کند همکاری دو طرف در ابعاد مختلف به ویژه حوزه های نفتی، گازی و انرژی مفید و ثمر بخش باشد.

قاتی سعید الجبروی، معاون رئیس شرکت لوک اویل اورسیز (Lukoil Overseas) نیز پیش تر گفته بود: در صورتی که تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته شود، این شرکت مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران را بررسی می کند.

وی تصریح کرده بود: در صورت وقوع تحولات تازه و لغو محدودیت ها شرکت لوک اویل بسیار محتاطانه در پروژه های نفت و گاز در ایران مشارکت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه