دستور اوباما به پنتاگون برای تهیه فهرستی گسترده از اهداف احتمالی سوریه/ بکار گیری نیروهای هوایی آمریکا و فرانسه برای حمله به اهدافی خاص

نشست گروه ۲۰ در سایه اختلافات درباره سوریه در سن پترزبورگ به پایان رسید و آنچه از این نشست بر جای ماند مخالفت روسیه با هر گونه اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه سوریه و اصرار باراک اوباما مبنی بر انجام چنین حمله ای بود.

دستور اوباما به پنتاگون برای تهیه فهرستی گسترده از اهداف احتمالی سوریه/ بکار گیری نیروهای هوایی آمریکا و فرانسه برای حمله به اهدافی خاص

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران،

 
نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد تصمیم باراک اوباما برای حمله به سوریه از حمایت شهروندان آمریکایی برخوردار نیست. مردم آمریکا نگران آن هستند که حمله محدود به سوریه به جنگ نامحدود تبدیل شود.
 
مسئولان آمریکایی اعلام کردند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده است فهرستی گسترده از اهداف احتمالی در سوریه تهیه کند.
 
 
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت : آمریکا و ترکیه درباره سوریه در مسیر مشترکی حرکت می کنند.
 
 
همزمان با افزایش فشارهای تبلیغاتی و سیاسی آمریکا برای حمله به سوریه، افسران ارشد امریکایی، به جای عربستان کنترل اتاق عملیات تروریستی علیه سوریه را در اختیار گرفتند. 
 
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در نطقی تلویزیونی با مردم این کشور صحبت می کند.
 
 
سوریهای مقیم روسیه و روسها در مخالفت و محکومیت تهدیدات آمریکا علیه سوریه تظاهرات کردند.
 
 
نخست وزیر ترکیه دیروز در سن پترزبورگ با دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد.
 
 
یک منبع دیپلماتیک غربی از اطلاع یافتن رهبران جهان از حمله احتمالی یکجانبه آمریکا به سوریه خبر داد.
 
 
معاون وزیر امور خارجه سوریه از کنگره آمریکا خواست خردمندانه عمل کند و به نفع حمله نظامی به دمشق رای ندهد.
 
 
رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان امریکا به هم حزبی های خود گفت پیش بینی می کند رأی گیری درباره مجوز استفاده از نیروی نظامی برضد سوریه، ظرف دو هفته آینده صورت گیرد.
 
وزیر امورخارجه آمریکا از توانایی رئیس جمهور این کشور در صدور دستور حمله به سوریه خبر داد.
 
 
روزنامه لبنانی الدیار از تصمیم دمشق برای پاسخ به هرگونه حمله احتمالی به این کشور خبر داد. 
 
 
شماری از مسلمانان روز جمعه در مسجدی بزرگ در پاریس برای صلح در سوریه نماز خواندند.
 
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا در حمله به سوریه تنها نیست.
 
وزیر امورخارجه آلمان خواستار برگزاری فوری کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه شد.
 
“جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا به منظور تلاش برای متقاعد کردن همتایان خود در اتحادیه اروپا درباره برنامه حمله به سوریه شامگاه جمعه وارد ویلینوس پایتخت لیتوانی شد. 
 
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد روش نظامی نمی تواند بحران سوریه را حل کند.
 
روسیا الیوم گفت ۱۵۰۰ کارشناس نظامی خارجی هم اکنون در خاک سوریه حضور دارند تا عملیات نظامی رادر این کشور هماهنگ کنند.
 
معاون وزیر امورخارجه سوریه جنگ علیه این کشور را تهدید کننده امنیت و صلح جهانی برشمرد.
 
 
یک منبع آگاه عربی اعلام کرد: واحدهای ویژه ای در کشورهای همسایه سوریه جمع شده اند تا برای انجام ماموریت های مخفی وارد این کشور شوند و این همزمان با حمله نظامی احتمالی علیه ملت سوریه است.
 
“فرانسوا اولاند” در لحنی کنایه آمیز از روزنامه فرانسوی لوفیگارو به علت انتشار مصاحبه ای از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، انتقاد کرد.
 
یک مقام عالی رتبه نیروی دریایی روسیه روز جمعه اعلام کرد یک کشتی جنگی دیگر این کشور ۱۲ سپتامبرعازم سواحل سوریه و منطقه مدیترانه خواهد شد.
 
“گوئیدو وستروله” وزیر امور خارجه آلمان از سخنان “فرانسوا اولان”د رییس جمهور فرانسه در مورد منتظر ماندن برای انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل متحد در مورد سوریه پیش از هرگونه تصمیم گیری در مورد ادامه اقدامات در این کشور، استقبال کرد.
 
اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه اعلام کرد با حمله نظامی به سوریه مخالف است و حماس در امور مصر دخالتی ندارد.
 
روسیه از تلاشهای مخالفان مسلح سوری برای کنترل بر منطقه معلولا در ریف دمشق که نماد حضور مسیحیان در سوریه است ابراز نگرانی کرد.
 
محافل سیاسی عراق درباره تجاوز نظامی احتمالی آمریکا به سوریه هشدار دادند.
 
معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل از کشته شدن یازده تن از کارکنان این سازمان در سوریه خبر داد که بیشتر آنها از اتباع سوریه بوده اند.
 
مردم آمریکا با نزدیک شدن موعد رای گیری کنگره این کشور درباره مداخله نظامی در سوریه، از شنبه تا دوشنبه در واشنگتن پایتخت و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات ضد جنگ برگزار می‌کنند.
 
روسیه کشتی جنگی بزرگ “نیکولای فلیچنکوف” که قابلیت بارگیری از خشکی را دارد، به سوی سواحل سوریه اعزام کرد.
 
دبیر کل ناتو گفت: این سازمان در اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نخواهد کرد و بحران سوریه باید در دراز مدت از طریق راهکار سیاسی حل شود.
 
هنگامی که اوباما تصمیم حمله به سوریه را اتخاذ کرد برای اولین بار خود را ردیف سازمان القاعده قرار داد، وای به این ائتلاف.
 
از سال ۲۰۰۲ که “نتانیاهو” جرقه جنگ عراق را زد، اکنون بعد از ۱۱ سال بهانه‌هایی تکراری برای آغاز جنگی دیگر می‌شنویم ولی این بار در سوریه!
 
پس از آنکه پارلمان انگلیس با طرح حمله به سوریه از سوی این کشور مخالفت کرد و “کامرون”‌نیز بعنوان همراه اوباما در این حمله کنار کشید ،‌اوباما باید تصمیمی جدی برای جبران این انزوای بین المللی خود در اقدام علیه دولت “اسد” اتخاذ نماید .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه