ارتقای فرهنگی عمومی و تبلیغ دین با ظرفیت تکنولوژی روز

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان مشتاق کسب علم و معرفت و آگاهی هستند، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا می‌توان از ظرفیت‌های دیگری هم برای ارتقای فرهنگ عمومی و تبلیغ دین استفاده کرد.

ارتقای فرهنگی عمومی و تبلیغ دین با ظرفیت تکنولوژی روز

به گزارش۸دی نیوز به نقل از ایسنا، علی اسماعیل‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، ۱۱ دی‌ماه در دیدار با رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد که با حضور تولیدکنندگان محصولات رسانه‌ای در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم ساماندهی فعالیت‌های مربوط به حوزه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، اظهار کرد: این دیدار به منظور آشنایی مشاور وزیر با فضای عمومی و جایگاه استان گیلان در این عرصه برگزار شده است.

وی با اشاره به انتظارات و مطالبات فعالان حوزه رسانه و دیجیتال، ظرفیت‌های فرهنگی استان گیلان را بسیار بالا دانست و گفت: گیلان ۱۶ شهرستان با بیش از ۲.۵ میلیون جمعیت دارد، اما با میانگین سرانه مطالعه به معنای عام ۸۹ دقیقه، از استان‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود؛ همچنین با میانگین سرانه مطالعه کتاب به معنای خاص ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی با بیان اینکه میانگین سرانه مطالعه استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: مردم گیلان مشتاق و علاقه‌مند به کسب علم، معرفت و آگاهی هستند، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا می‌توان از ظرفیت‌های دیگری هم برای ارتقای فرهنگ عمومی و تبلیغ دین استفاده کرد؛ لذا ظرفیت‌های جدید بایستی شناسایی شود و از همه امکانات برای ارتقای این فرهنگ بهره برد.

اسماعیل‌پور در پایان با اشره به پیشرفات‌های گیلان در حوزه دیجیتال، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان گیلان می‌توان در هر شهرستان دو خانه دیجیتال راه‌اندازی کرد؛ در واقع همه شهرستان‌های استان آمادگی راه‌اندازی پایگاه‌های دیجیتالی را دارند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه هر یک از تولیدکنندگان محصولات رسانه‌ای و فعالان حوزه دیجیتال گیلان به بیان مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه