سرویس سیاسی 8دی
چه کسی مسئول است؟!

پیاده راه فرهنگی رشت محلی امن برای پاتوق اراذل و اوباش/ سازمانها و نهادهای فرهنگی در خواب زمستانی

آیا پیاده راه فرهنگی رشت محلی امن برای پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم شهر رشت شده است؟!

پیاده راه فرهنگی رشت محلی امن برای پاتوق اراذل و اوباش/ سازمانها و نهادهای فرهنگی در خواب زمستانی

به گزارش ۸دی،چند روز پیش در خیابان امام خمینی رشت(ره) اتفاقی دردناک روی داد و یکی از شهروندان رشتی به خاطر کمک به خانمی که مورد تعرض و جسارت عده ای از اراذل و اوباش قرار گرفته بود، دچار ضرب و شتم شدیدی به دست این افراد شد و سپس وی را راهی بیمارستان نمودند.

اما روز گذشته سید عیسی مهدوی فرماندار سابق رشت در مورد حادثه ضرب و شتم فرد مزبور که از بسیجیان شهر رشت نیز می باشد، در مصاحبه با دیار باران گفت: این مسئله در جنب مسجد آفخرا رشت اتفاق افتاد.

مهدوی در ادامه این مطلب تصریح کرده است که: طی این حادثه یک از بسیجیان آمر به معروف رشت مورد آسیب از سوی اراذل و اوباش قرار گرفت و مراحل درمان وی در بیمارستان ادامه دارد.

فرماندار وقت رشت با تأکید بر اینکه دو نفر از عوامل این اتفاق و ضرب و شتم بسیجی آمر به معروف دستگیر شده اند، اضافه کرد: نیروی انتظامی در تلاش است تا تمام عوامل اصلی این حادثه را دستگیر کند.

مهدوی در انتهای این گفت وگو بیان داشته است که” عاملان حادثه در جنب مسجد آفخرا که منجر به آسیب بسیجی آمر به معروف شده اند دادگاهی خواهند شد”.

گفتنی است یکی از بسیجیان آمر به معروف در شهرستان رشت در جریان مزاحمت عده ای اراذل و اوباش برای یک زن و تعرض به وی، جنب مسجد آفخرای رشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و با ضربات قمه مجروح شد.

همچنین فرمانده پایگاه امام خامنه ای مسجد امام حسین (ع) در این باره اظهار کرد: در پیاده روی رشت درگیری شدیدی بین اراذل و اوباش با یک زن ایجاد شده بود که اراذل بعد از تعرض به آن خانم وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، در همین حین یکی از بسیجی های مسجد در حال تردد در منطقه مورد نظر بود که  با مشاهده این صحنه از اراذل و اوباش می خواهد اگر مشکلی هم با این خانم دارند به پلیس اطلاع دهند و به خانم جسارت نکنند.

وی ادامه داد: ضاربین که اراذل و اوباش منطقه (خیابان امام خمینی ره) بودند با کمال وقاحت به محض متوجه شدن بسیجی بودن وی با عربده کشی و فحاشی و همچنین درآوردن قمه و چاقو به سمت وی حمله کردند و باقمه یک ضربه به چشم وی وارد نموده!! و بعداز افتادن فرد بسیجی به زمین با ضربات متعدد مشت  و لگد وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در ادامه باید از شهرداری رشت و بخش فرهنگی آن سوال شود که تاکنون چه کارهایی برای پیشگیری از وقوع چنین جرائمی انجام داده است و آیا پیاده راه فرهنگی رشت به محلی امن برای پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم شهر رشت تبدیل شده است؟

ظاهرا تنها چیزی که این روزها برای نهادها، سازمان ها و مجموعه های فرهنگی کشور اهمیتی ندارد، موضوع فرهنگ و چالش ها و معضلات مرتبط با آن میباشد.

متاسفانه این روزها برخی مجموعه ها و واحدها در ادارات و سازمان های دولتی، به چاپ چند قطعه عکس از شهدا و نصب چند بنر در میدان ها و سر چهارراه ها با موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، بسنده نموده و به محض اینکه سوال میشود برای حل مشکلات فرهنگی و موضوع ناتوی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب در جامعه چه اقداماتی نموده اید پاسخ می دهند که فلان مبلغ در بودجه ی سالیانه ما برای بخش فرهنگی در نظر گرفته شده یا فلان تومان برای این کار هزینه شده و…

ولی کسی پاسخگو نیست که اگر این کارها انجام و این مبالغ هزینه شده، پس خروجی و ماحصل آن چرا تاکنون به نتیجه ی مطلوبی منجر نشده است. بنابراین یا کیفیت کارهای فرهنگی این مجموعه های عریض و طویل مانند اداره ی ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امربه معروف و نهی منکر شهرستان و بخش فرهنگی شهرداری و… دچار مشکل اساسی است و یا اصلا آمارهای ارائه شده دقیق و واقعی نیست.

گفتنی است که اخیرا نیز مدیر منطقه ی ۵ شهرداری رشت در جلسه ای عمومی ضمن حمایت از اقدامات محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت گفته بود: با نصب عکس شهدا در کوچه ها و خیابان ها و نامگذاری میادین شهر به اسم شهدا مخالفم!

گویا با نزدیک شدن به فصل زمستان، مسئولین نهادها و سازمان های فرهنگی استان نیز به پیشواز خواب زمستانی رفته اند!

چندماه پیش حجت الاسلام دکتر رفیعی در سفر به شهرستان رشت نسبت به معضلات و مشکلات فرهنگی شهر هشدارها و تذکراتی را خطاب به مسئولین استان ایراد نموده بود که با واکنش تند غلامعلی جعفرزاده و بیانیه تهدید آمیز وی روبه رو شد.

همچنین جا دارد که از غلامعلی جعفرزاده نماینده ی رشت در مجلس شورای اسلامی و افرادی که نسبت به سخنان حجت الاسلام دکتر رفیعی مخالفت نموده بودند سوال شود که چرا به جای حل معضلات فرهنگی و به قول مقام معظم رهبری مقابله با “ناتوی فرهنگی” سکوت نموده اید و اهمیتی برای جان و مال مردم و نوامیس آنها که مورد تعرض اراذل و اوباش قرار گرفته است، قائل نیستید و سخنی به میان نمی آورید؟

جعفرزاده اردیبهشت ماه امسال نیز با طرح ” پلیس نامحسوس امنیت اجتماعی” در تهران بزرگ توسط نیروی انتظامی شدیدا مخالفت نموده و در قیاسی اشتباه و مضحک، جامعه را با محیط زیست، و نیروی انتظامی را با محیط بانان مقایسه نموده و در ادامه گفته بود: “کشوری که اقتصاد آن درگیر مشکل است اولویت های دیگری دارد”!

شاید منظور وی این بوده که به خاطر وجود مشکلات اقتصادی، تا اطلاع ثانوی باید موضوع تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی و حل معضلات فرهنگی در جامعه، به حال خود رها شود!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسنی
سلام دم بسیجیا گرم
محمد حسین. ن
اگر با این اراذل برخورد قاطعانه صورت نگیرد نفر بعدی من یا شما خواهیم بود!
جواد
در صورت امکان اخبار متعاقب این حادثه رو هم منتشر کنید. منظور وضعیت برادر بسیجی ما و نحوه مجازات و دستگیری اراذل است.
در حاشیه