دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی می‌توانست بهتر و زودتر عمل کند

دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضا در پرونده “مهدی هاشمی” می‌توانست بهتر و زودتر عمل کند، گفت: مهدی هاشمی چندین اتهام دارد که یکی از آنها مربوط به فتنه سال ۱۳۸۸ است که اسناد آن زیاد زمان نبرد، اما وی مسائل مالی مرتبط با فتنه و غیرفتنه را نیز دارد.

دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی می‌توانست بهتر و زودتر عمل کند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین “غلامحسین محسنی اژه‌ای”، پنجشنبه شب در همایش “روزشمار فتنه” که در گلزار شهدای سید فتح‌الله ورامین برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۸۸ دو اتفاق بسیار مهم رخ داد که یکی زشت و ناگوار و دیگری زیبا و غرور آفرین بود و باید از این دو اتفاق بدرستی درس گرفت تا مانع از تکرار دوباره آن شود.

وی افزود: دشمن می‌خواست کاری که با جنگ، کودتا و ترور نتوانست انجام دهد با جنگ نرم به دست بیاورد و در دوران فتنه برخی از کشورهای اروپایی امیدوار بودند که توطئه‌هایشان به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: برخی از آشوبگران، هم آوا با افراد ضد انقلاب می‌گفتند برای ایجاد اختلاف در کشور باید تحریم‌ها افزایش یابد.

وی گفت: این افراد علاوه بر آتش زدن مسجد، اتوبوس، حمله به پایگاه بسیج، شعارعلیه اسلام به ساحت امام حسین (ع) توهین کردند.

وی بیان کرد: اگر بصیرت، غیرت، ولایت مداری مردم و رهبری و هدایت رهبرمعظم انقلاب نبود، معلوم نبود که چه بر سر کشور می‎‌آمد.

دادستان کل کشور گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی باحضور در صحنه در کمتر از نصف روز بساط فتنه گران را برچیدند، اقدام مردم بموقع و خالصانه بود و این امر باعث شد تا ۹ دی حماسه‌ای ماندگار در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوالی گفت: افرادی که در سال ۸۸ دست به آن اقدامات زدند قانون را قبول نداشتند.

* تشریح جزئیات پرونده مهدی هاشمی از سوی دادستان کل کشور

دادستان کل کشور افزود: بدیهی است فردی که به وسط میدان آمده، دستگیر می‌شود و برخی فتنه‌گران توانسته‌اند بخشی از مسائل را پنهان کنند که برای اثبات آن به زمان نیاز است.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی چندین اتهام دارد که یکی از آنها مربوط به فتنه سال ۱۳۸۸ است که اسناد آن زیاد زمان نبرد،  اما وی مسائل مالی مرتبط با فتنه و غیرفتنه را نیز دارد که این پرونده زمان برده است، زیرا  برخی از اسناد در این زمینه در داخل وجود داشته اما برخی اسناد نیز در خارج است که این امر بسیار زمان می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: به نظر بنده دستگاه قضا در این زمینه می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند اما قوه قضاییه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

*اگر در پرونده‌ای سیاسی کار صورت گیرد، باید فاتحه خود را بخوانیم

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی نیز بیان داشت: قوه قضاییه عزم جدی دارد تا با مفسدین اقتصادی برخورد کند ولی باید توجه داشت که در قضاوت همه مسائل باید مستند ومتقن بوده و قابل انتقال به دیگری باشد به همین خاطر مستند کردن قانون، کار سخت و دشواری است.

این مقام قضایی کشور تأکید کرد: اگر در پرونده‌ای سیاسی کاری صورت گیرد، باید فاتحه خود را بخوانیم و من این مسأله را سراغ ندارم که در پرونده‌ای سیاسی کاری صورت گرفته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: قوه قضائیه از نظر امکانات و قاضی با کمبودهایی مواجه است.

وی تصریح کرد: بخشی از تحقیقات ازسوی نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و درصورتی که این نیرو امکانات و پرسنل متخصص دراختیار نداشته باشد بسیاری ازپرونده‌ها کامل نمی‌شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در زندان‌ها با محدودیت فضا مواجه هستیم و مجبوریم به زندانیان مرخصی بدهیم./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه