معاون امور عمرانی فرمانداری آستارا خبر داد؛

آغاز اقدامات پیشگیرانه از شیوع احتمالی آنفلوآنزای پرندگان در آستارا

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از آغاز اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

آغاز اقدامات پیشگیرانه از شیوع احتمالی آنفلوآنزای پرندگان در آستارا

به گزارش ۸دی، وحید پورحضرت امروز در جمع روسای ادارات آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: باید با هدف پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، آزمایش های غربالگری کانون های احتمالی آلودگی در بین طیور اهلی و حیات وحش اجرا شود.

وی افزود: با تشکیل تیم بازرسی، مراکز عرضه پرندگان، مرغ ها و اردک های محلی در آستارا باید شناسایی و نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

پورحضرت ادامه داد: بیشتر عرضه کنندگان مرغ و اردک های محلی به روش های غیر بهداشتی به فرآوری آنها اقدام و در حاشیه خیابان نسبت به عرضه آن اقدام می کنند.

معاون امور عمرانی فرمانداری آستارا از شهروندان خواست از خرید مرغ، جوجه، اردک و غاز محلی که توسط دست فروشان در خیابان ها و پیاده روها عرضه می شود اجتناب کنند.

وی خواستار پایش پرندگان مهاجر توسط اداره محیط زیست آستارا شد و بیان کرد: نیروهای مستقر در واحد کنترل قرنطینه مرزی گمرک آستارا نیز در صورت مشاهده علائم مشکوک به آنفلوانزا اقدام های لازم را انجام دهند.

پورحضرت با بیان اینکه مهم ترین راه سرایت این بیماری در بین پرندگان، تماس مستقیم پرنده سالم با پرنده آلوده است، افزود: تقویت سیستم مراقبت و پایش بیماری در بین طیور اهلی و پرندگان وحشی، پایش و نمونه برداری از پرندگان اهلی و وحشی مشکوک به بیماری و واکسیناسیون جمعیت های انسانی علیه آنفلوانزای انسانی از اقدامات پیشگیرانه است که باید اجرا شود.

معاون فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: آنفلوانزای حاد پرندگان جزو بیماری های به شدت واگیردار و مشترک بین پرندگان و انسان است و با انجام اقدامات پیشگیرانه می توان از شیوع احتمالی آن جلوگیری کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه