رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خبر داد:

نامگذاری خیابانی به نام ۸دی در رشت / تصاویر شهدای مدافع حرم را در شهر نصب می کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت از نامگذاری یک خیابان به نام ۸دی خبر داد.

نامگذاری خیابانی به نام ۸دی در رشت / تصاویر شهدای مدافع حرم را در شهر نصب می کنیم

سید رضا موسوی روزان ؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هشت دی، اظهارداشت: ما مواردی را در خصوص نامگذاری خیابان هشت دی در کمیسیون نامگذاری مطرح کردیم که بدون هیچ رأی مخالفی با آن موافقت شد.
موسوی روزان افزود: ان شاءالله این موضوع روز پنجشنبه در کمیسیون فرهنگی، مطرح و پس از موافقت در قالب لایحه ای دو فوریتی به صحن شورا راه پیدا کند و در صورت موافقت (که ما نسبت به این موضوع بسیار خوشبین هستیم)  پس از جلسه شورا در روز یکشنبه، اقدام به نامگذاری خیابان خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه اقدامات نامگذاری خیابان می بایست پیش از روز هشت دی به اتمام برسد تصریح کرد : در صورت رای آوردن این طرح در روز یکشنبه اقدامات مربوطه مانند نصب تابلو خیابان هشت دی باید تا روز سه شنبه و در واقع پیش از روز هشت دی به اتمام برسد.
وی گفت: از آنجایی که رهبر انقلاب در دیدار با مردم گیلان، به دلیل هشیاری و اجتماع مردم در روز هشت دی آنها را با بصیرت خواندند،  چرا که یک روز جلوتر از مردم سایر نقاط کشور حماسه هشت دی را آفریدند.  در نظر داریم سخنان رهبر انقلاب ، خطاب به مردم گیلان و تصاویری از اجتماع عظیم گیلانیان در هشت دی را در جای جای خیابان هشت دی نصب کنیم.
موسوی روزان با بیان اینکه پیش از این نیز پیشنهاد نامگذاری هشت دی را داده بود اظهار کرد :بنده  در نظر داشتم به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا میدان های شهید قلی پور و شهید باستانی شعار را که یادمان این شهدای گرانقدر هستند به همان نام پیشین بگذاریم و تنها نام پل را به هشت دی تغییر دهیم اما بدلیل رای نیاوردن این طرح تصویب نشد.
این عضو شورا در ادامه گفت : از آنجایی که تغییر نام یک خیابان با دشواری مواجه بود منتظر بودیم خیابان جدیدی احداث شود تا آن را هشت دی بنامیم و مردم از ابتدای شروع تردد در این خیابان آن را با نام هشت دی بشناسند.
وی  با بیان اینکه در حال حاضر دو خیابان جدید الاحداث در شهر وجود دارد یادآور شد : یک خیابان در حد فاصل میدان ولیعصر تا میدان امام علی و دیگری ما بین خیابان شهید رجایی و بلوار معلم داریم که به دلیل لوله گذاری همزمان برای آب های سطحی خیابان نخست با کمی تاخیر بازگشایی خواهد شد اما خیابان دوم که در روزهای پایان کار خود قرار دارد به نام هشت دی نامگذاری می شود.
رییس کمیسیون نامگذاری شورا با اشاره به  ولایتمداری گیلانیان گفت: مردم گیلان مردمی ولایتمدار هستند که خون شهدا برایشان عزیز و ارزشمند است،شورا نیز در تلاش است تا یاد شهدای این خطه  را زنده نگه دارد و همانطور که می بینید سطح شهر به چهره های زیبای این شهدای گرانقدر مزین شده است.
موسوی روزان در پایان افزود: حد فاصل میدان گاز تا پل طالشان(بلوار لاکان) نیز به نام بلوار مدافعان حرم تغییر کرده است که در آینده به تصاویر شهدای مدافع حرم گیلانی مزین خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه