معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

عمل سزارین در استان گیلان ۱۱ درصد کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در استان، شیوه زایمان سزارین ۱۱ درصد در گیلان کاهش یافته است.

عمل سزارین در استان گیلان ۱۱ درصد کاهش یافت

به گزارش هشت دی، حسین اتحاد صبح امروز در یک نشست خبری در رشت با بیان به اینکه امروز بحث زایمان طبیعی یک بحث علمی اثبات شده است، اظهار داشت: در زایمان طبیعی، سلامت مادر و فرزند به شیوه مطلوب‌تری تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا آمار زایمان سزارین به اندازه کشور ایران نیست، تصریح کرد: شاخص سزارین در گیلان نسبت به دیگر استان‌های کشور بالا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در سال ۹۲ بالغ بر ۷۷ درصد زایمان‌ها در استان به شیوه سزارین انجام می‌شد، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ میزان مذکور به ۶۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

اتحاد با بیان اینکه دسترسی راحت به امکانات سزارین موجب افزایش شاخص مذکور در استان شده است، خاطرنشان کرد: بعد از طرح تحول سلامت، شیوه زایمان سزارین در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت، شیوه زایمان سزارین ۱۱ درصد در گیلان کاهش داشته است، افزود: گیلان در راستای کاهش شیوه سزارین در شاخص کشوری مطلوب عمل کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازسازی و ساخت مرکز زایمان طبیعی در ۵ شهرستان گیلان خبر داد و اعلام کرد: شرایط و امکانات زایمان طبیعی برای مادران باردار در استان باید فراهم شود.

اتحاد با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۸ هزار مادر باردار در گیلان تحت آموزش و مشاوره زایمان طبیعی در استان قرار گرفتند، اعلام کرد: ارتقای سلامت جامعه یکی از اهداف بزرگ دانشگاه علوم پزشکی در استان است.

منبع: تسنیم گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه