آلودگی دریا در طرحهای سالم سازی دریا + تصاویر

به گزارش ۸دی درماههای گذشته خبرهایی از غرق شدن تعدادی از هموطنان در دریای خزر باعث تاسف و همچنین نگرانی از وقوع دوباره این اتفاق گردید،اما ورود فاضلاب به طرحهای سالم سازی،مسئله ای به مراتب مهمتر و نگران کننده تر می باشد.

آلودگی دریا در طرحهای سالم سازی دریا + تصاویر

به گزارش ۸دی درماههای گذشته خبرهایی از غرق شدن تعدادی از هموطنان در دریای خزر باعث تاسف و همچنین نگرانی از وقوع دوباره این اتفاق گردید،اما ورود فاضلاب به طرحهای سالم سازی،مسئله ای به مراتب مهمتر و نگران کننده تر می باشد.

18685588258893667686

پایگاه خبری موج انزلی درگذشته هشداری عمومی مبنی بر ورود فاضلاب به دریا و رودخانه های منتهی به دریا منتشر نموده بود حاکی از شرایط نامناسب دفع فاضلاب در شهرستان بود .

اما اخیرا خبرنگار موج انزلی که برای تهیه گزارشی از برنامه های فرهنگی به طرح سالم سازی دریای ساحل قو سری زده بود ، هنگام بازگشت دقیقا جنب این مجتمع بایک تابلو که محل شنا را نشان می داد روبرو گردید . البته در اصل این تابلوی نصب شده از سوی شهرداری ، منطقه شنا ممنوع را اعلام می نمود که توسط اشخاصی نامعلوم  تغییر پیدا کرده و کاملا برخلاف اصل موضوع محل شنا کردن را نشان می داد .

دیدن این صحنه خبر نگار موج انزلی را بر آن داشت که از این محل شنا(ممنوع) بازدیدی به عمل آورد که در مسیر رسیدن به ساحل مواردی بسیار تاسف بار و نگران کننده توجه وی را جلب می نماید .

 43589895100887816806 43737499611906684850 45747179507331521705 68792276348575981800

 

بیرون از طرح سالم سازی دریای ساحل قو و دقیقا  به موازات دیوار این مجتمع که پشت این دیوار محل شنای آقایان می باشد ،رودخانه ای از فاضلاب همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید جاری است .کودکان در کنار این رودخانه ی فاضلاب در حال بازی هستند .

 

 البته محل انباشت زباله نیز در کنار همین رودخانه و در نزدیکی ساحل معین شده است.

 

میزان آلودگی این رودخانه آن هم به انواع مواد شیمیایی از تصویر کاملا قابل درک  می باشد.

 

این رودخانه پس از گذشتن ساحل بیرونی ،راه خود را به سمت داخل طرح ساحل قو  و قسمت شنای آقایان ادامه می دهد و چندین متر هم در داخل طرح جاری میگردد و سپس به دریا متصل می شود.

 

با یک حساب سر انگشتی اگر روزانه صد نفر در این محل اقدام به شناکردن نمایند ،در طول تابستان با احتساب ده روز تعطیلی در هرماه حداقل شش هزار نفر در معرض آلودگی و دچار شدن به انواع بیماری ها قرار دارند.البته به یاد داشته باشیم این تنها یک نقطه از دهها نقاطی است که چنین وضعیتی را دارند.

اکنون با این تفاسیر این سوال متبادر می گردد که متولیان این امر چگونه و با چه توجیهی به سادگی از کنار این موضوع عبور می نمایند و چگونه با زندگی این همه انسان بازی می شود .

متولی اصلی رسیدگی به این موضوع چه کسی می باشد یک طرف قضیه ، اما از تمامی مسئولان در اداره آب و فاضلاب ،شهرداری ، شورای شهر ،بهداشت ،فرمانداری و… انتظار میرود به دلیل اهمیت موضوع ، نسبت به رفع این مشکل زیست محیطی که بعید نیست دامن گیر خانواده خودشان هم بشود اقدام نمایند.

منبع: موج انزلی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه