عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در ویژه برنامه ازدواج شهدا:

می شود عاشقانه زیست و دلبسته دنیا نبود/ ساده زیستی و نگاه محبت آمیز به همسر ویژگی مشترک زندگی شهدا بود

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: ویژگی های مشترک تصاویر ازدواج شهدا ساده زیستی و نگاه محبت آمیز شهدا به همسرانشان است.

می شود عاشقانه زیست و دلبسته دنیا نبود/ ساده زیستی و نگاه محبت آمیز به همسر ویژگی مشترک زندگی شهدا بود

به گزارش ۸دی، رنجبر عضو هیئت علمی دانشکده انسانی دانشگاه گیلان در ویژه برنامه ازدواج شهدا اظهار داشت: اگرچه طول این مراسم کوتاه بود اما عمق زیادی داشت.
وی برگزاری این برنامه برای نخستین بار در دانشگاه گیلان را بسیار اثرگذار خواند و افزود : اگر تمام برنامه های فرهنگی دانشگاه گیلان یک سمت باشد این برنامه در سمت دیگر است و با آنها برابری می کند.
رنجبر گفت: این برنامه دوران ساز است و قابلیت کشوری شدن دارد ؛ برنامه های این چنینی نباید پروسه ای باشد و از زمانی تا زمان دیگر پرونده اش بسته شود در این صورت آن پیام را به نسل بعد منتقل نخواهد کرد.
وی افزود: جوانان دانشجو تشنه معارف انقلاب اسلامی اند . جوانان به این معارف نیاز دارند.
رنجبر با اشاره به سبک زندگی شهدا در زمان انقلاب گفت : سبک زندگی جوانان در یک دوره خاص باعث شد ما امروز نسبت به آنها احساس دین کنیم و اگر از تریبونی که داریم نسبت به ترویج آن اهتمام نورزیم  به خودمان ظلم کرده ایم  ، زیرا شهدا در درجات بالایی قراردارند.
وی افزود : در تمام عکسها چند نشانه مشترک وجود دارد ک پیدا کردن اینها ظرفیت هایی است ک باید در آنها  تامل شود .
رنجبر از ویژگی های مشترک تصاویر ازدواج شهدا را ساده زیستی، عدم تعلق به دنیا و نگاه محبت آمیز شهدا به همسرانشان دانست و متذکر شد : انسان می تواند عاشقانه زندگی کند اما به دنیا و تعلقات آن دلبستگی نداشته باشد. این روش زندگی شهداست.
وی ضمن اعتراض به پارک بلوط دانشگاه گیلان اظهار کرد : مسئولین همت کنند و با نصب عکس شهدا و قسمتی از وصیت نامه شهید در ذهن دانشجویان پرسش ایجاد کنند چرا که بنابر فرمایش رهبری عکس شهدا پرچم است و دانشجو را به سوی بیشتر دانستن در رابطه با زندگی شهدا سوق می دهد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه