برای سومین سال پیاپی در آستانه ی هفته وحدت صورت گرفت؛

دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان با استاندار گیلان + تصاویر

استاندار گیلان صبح امروز و در آستانه ی هفته ی وحدت با علما و روحانیون اهل سنت سنت دیدار کرد.

دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان با استاندار گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این دیدار صمیمی که برای سومین سال پیاپی با حضور علما  و روحانیون اهل سنت و نیز فرمانداران و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهرستان های تالش، رضوانشهر و آستارا در استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ایام میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: سنگ بنای نامگذاری هفته وحدت براساس نظر ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم وحدت بین اهل تشیع و تسنن گذاشته شده است.

وی به نگاه بلند امام راحل و رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ وحدت مذاهب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیست برای ایجاد تفرقه و نزاع بین مذاهب اسلامی بویژه اهل تشیع و تسنن در تلاش هستند که تاکنون موفق نبوده و نخواهند بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از هرگونه تفرقه در بین برادران اهل تشیع و تسنن اشاره کرد و گفت: پرداختن به مسائل حفظ وحدت از سوی مسئولان نظام و دولت حاکی از اهمیت توجه به مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: افکار تفرقه برانگیز باعث از بین رفتن وحدت در بین مسلمانان می شود که متأسفانه برخی نادانسته به آن دامن می زنند.

نجفی گفت: ممکن است برخی اندیشه ها به غلط در افکار برخی جاهلان که به ظواهر کلمات بسنده می کنند گسترش پیدا کند که هرگز خط امام و رهبری در  این مسیر نبوده است.

وی به نگاه و شعار رئیس جمهور در ایام انتخابات که بر حفظ وحدت شکل گرفته بود اشاره و خاطرنشان کرد: این نگاه  به عنوان مشی و رفتار دولت محسوب شده و در استفاده از نیروهای انسانی با اندیشه ها و مذاهب مختلف تجلی پیدا کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنان با شیطنت در حال دامن زدن به اختلافات مذاهب اسلامی هستند افزود: باید همیشه آگاه و هوشیار باشیم تا ذره ای اجازه ی نفوذ آنان به اندیشه های مردم را ندهیم.

وی با اشاره به برنامه های دولت مبنی بر استفاده از قومیت ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی تصریح کرد: در سه سال گذشته بهترین توفیقات عمرانی را در مناطق سنی نشین استان شاهد بوده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در زمان حضور در مناطق اهل تسنن مورد استقبال پرشور و گرم آنان قرار می گیرم افزود: این نشان از وجود صمیمت در بین برادران و خواهران اهل تشیع و تسنن دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندی برادران و خواهران اهل تسنن نسبت به بنده به عنوان یک سرمایه ماندگار و آرام بخش برایم محفوظ است.

نجفی افزود : هرگز برای بنده در انتصابات اینکه فردی از اهل تسنن یا اهل تشییع باشد تفاوتی ندارد و به شایستگی ها فکر می کنم.

در این دیدار برخی از علما و روحانیون اهل تسنن به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

۱۲ لغایت ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه