فرماندار ماسال: اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تسهیلات جهت توانمندسازی مددجویان ماسالی

فرماندار ماسال با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اعتباری جهت توانمندسازی مددجویان این شهرستان بر لزوم تعامل و همکاری بانک ها و جذب و اعطای کامل این تسهیلات به مددجویان تاکید کرد.

فرماندار ماسال: اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تسهیلات جهت توانمندسازی مددجویان ماسالی

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، محمود قاسم نژاد در جلسه ی شورای بانک های شهرستان ماسال با اشاره به اجرای سیاست توانمندسازی محرومین از سوی نهادهای حمایتی اظهار داشت: بانک ها سعی نمایند با همکاری و مساعدت لازم نسبت به جذب و اعطای ۱۰۰ درصدی تسهیلات اعتباری سهمیه ی شهرستان اقدام نمایند.

وی با منطقی دانستن دریافت تعهدات متناسب با تسهیلات و منطبق بر ضوابط از سوی بانک ها افزود: البته بر طبق قانون معرفی ضامن معتبر اعم از کارمند یا بازاری برای دریافت وام کافی است و تاکید برخی از بانک ها بر لزوم کارمند بودن ضامن فراتر از قوانین مربوطه است.

رئیس شورای بانک های شهرستان ماسال با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بانک ها و دستگاه ها و نهادهای حمایتی بر نحوه ی هزینه کرد تسهیلات در مسیر مشخص شده ، گفت: در صورتی که تسهیلات اشتغالزایی در مسیر تعریف شده هزینه شود و منجر به ایجاد اشتغال شود، موجبات بازپرداخت سریع و دستیابی به هدف اصلی پرداخت تسهیلات فراهم می شود و در نهایت افراد بیشتری خواهند توانست از این فرصت استفاده نمایند.

فرماندار ماسال همچنین با تقدیر و تشکر از تعامل و تلاش بانک های این شهرستان در راستای بهبود ارائه ی خدمات به مردم، از مدیران بانک های شهرستان خواست: نسبت به آماده نمودن دستگاه های خودپرداز اقدام نمایند و درصورت بروز نقص در این دستگاه ها سعی نمایند در کمترین زمان ممکن، رفع نقص نمایند.

قاسم نژاد مناسب سازی محیط اداری بانک ها در جهت استفاده ی جانبازان و معلولین را از جمله ی دیگر مسائلی دانست که از سوی بانکها باید به آن توجه شود و افزود: در این راستا بانک ها باید خدمات خود را در طبقات همکف ارائه دهند و در جهت تسهیل ورود و خروج معلولین و جانبازان، نسبت به آماده سازی مسیر مخصوص معلولین اقدام نمایند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر حفاظتی در راستای تامین امنیت بانک ها، گفت:شعبات بانکی باید با تبعیت از دستورالعمل های بانک مرکزی از اجرای موارد خلاف قانون همچون برداشت اقساط در هنگام اعطای وام، اخذ سود یا پرداخت سود بیشتر از سود مصوب بانک مرکزی به جد امتناع کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه معضل بیکاری امروز جامعه به عنوان یک معضل که همه ی اقشار جامعه را درگیر کرده است مطرح است و برای رفع این مشکل باید همه ی دستگاه ها و نهادهای مربوطه با هم همکاری نمایند.

حبیب اله رضا دوست با اشاره به سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر توانمدسازی مددجویان، افزود: علی رغم همه ی مشکلات پیش رو کمیته امداد گیلان  در سال گذشته توانست در رده ی ۳ استان برتر کشور در اعطای تسهیلات خود اشتغالی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات جهت مدد جویان شهرستان ماسال اختصاص یافته است که امیدواریم با همکاری و تعامل بانکهای شهرستان نسبت به جذب و اعطای همه ی این تسهیلات به مددجویان اقدام شود.

همچنین در انتهای این جلسه از بانک های برتر در زمینه ی تسهیلات اشتغالزایی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

%image_alt%%image_alt%

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه