فرماندار سیاهکل:

شهرداری سیاهکل در ساخت کمربندی شهر کم کاری میکند

فرماندار سیاهکل گفت: شهرداری سیاهکل به بهانه نداشتن اعتبار هیچ اقدامی برای ساخت کمربندی این شهر انجام نمی دهد.

شهرداری سیاهکل در ساخت کمربندی شهر کم کاری میکند

به گزارش ۸دی، جلسه هم اندیشی در خصوص تکمیل محور اصلی سراوان – سنگر- سیاهکل و بازکیاگوراب با حضور فرمانداران  شهرستان های رشت و سیاهکل همچنین نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، بخشداران سیاهکل، سنگر در محل فرمانداری سیاهکل برگزار شد.

رضا اسلامی فرماندار سیاهکل در این نشست اظهار داشت: بار ترافیکی شرق گیلان با افتتاح بزرگراه محور سنگر به سیاهکل و بازکیاگوراب از داخل شهر رشت به سیاهکل منتقل شده است ولی این محور فایده های زیادی از جمله کاهش تلفات جاده و کوتاه ترشدن مسیر را نیز داشته است.

وی افزود: با احداث این شبکه های ارتباطی هم اکنون ورود به شهرستان سیاهکل از چندین محور امکانپذیر شده است و این شبکه های راهی تسهیلاتی از نظر رفت و آمد برای شهرستان سیاهکل بوجود آورده است ولی هم اکنون محور سیاهکل به بازکیاگوراب به شرق گیلان از جاده قدیمی انجام می شود که از محورهای اصلی ولی کم عرض محسوب می شود که باید بهسازی شود.

اسلامی با اشاره به اهمیت این محور آنرا یکی ار راههای اتصال به شرق گیلان و استان مازندران عنوان کرد .

فرماندار سیاهل افزود: باید به این شبکه ها به دلیل اهمیت و سفر هموطنان ما به مناطق سیاهکل و لاهیجان و استان مازندران از منظر ملی نگاه کرد هرچند که هم بار ترافیکی و مشکلاتی را برای شهرستان سیاهکل بوجود آورده است.

وی از عملکرد شهردار این شهر در ساخت کمربندی انتقاد کرد و گفت: شهرداری سیاهکل به بهانه نداشتن اعتبار و بودجه با توجه به اینکه تا نزدیکی های این کمربندی چهار باند آسفالت شده است هیچ اقدامی برای ساخت این کمربندی انجام نمی دهد.

اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی در سطح شهر سیاهکل از جمله نداشتن چراغ های روشنایی در برخی خیابان ها و معابر وجود دارد در حالیکه سرمایه در شهر وجود دارد ولی باید بتوانند آن را مدیریت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: حداقل ۳۰ میلیون گردشگر در سال به استان گیلان بوِیژه به شهرستان های سیاهکل و لاهیجان سفر می کنند که تمام تلاش این است که سرویس خوبی با بهسازی جاده و ساخت پل ها و راههای جدید به این خیل عظیم مسافر در استان داده شود.

شعبانعلی خاوری افزود: در مسیر ورودی آزاد راه قزوین رشت در منجیل امسال با کامل شدن ۳/۳ کیلومتر باقیمانده در منجیل مشکل ترافیک بر طرف شده است ولی در محورهای داخلی استان مشکلاتی وجود دارد که باید بر طرف شود.

وی از نمایندگان رشت و نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به دلیل همکاری که در اخذ ردیف های اعتباری برای استان دارند تشکر کرد و گفت: مجوز ساخت راه سراوان به فومن گرفته شده است و پروژه سراوان به سمت سیاهکل تا چابکسر به آزاد راه تبدیل می شود.

خاوری ادامه داد: جاده رشت تا لاهیجان از پلیس راه سراوان قبلا از مسیر رشت ۵۰ کیلومتر بود که این مسیر با ساخت محور سنگر سیاهکل ۲۰ کیلومتر کمتر شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: ۱۸ و نیم کیلومتر محور سراوان، سنگر و سیاهکل با اعتبارات طرح های سفر هیات دولت پارسال با ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری رسید و باقیمانده آن نیز به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار داشت: وسایل حمل و نقل کارخانه سیمان دیلمان عملا ۲۴۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی ما در مناطق دیلمان را درگیر کرده است و هر مسیری که خودروهای سنگین این کارخانه تردد می کنند آسفالت آن را تخریب می کنند.

خاوری همچنین گفت: مطالعات طرح تفضیلی شهر سیاهکل نیز به اتمام رسیده است و برای ابلاغ نهایی به وزارتخانه ارسال شده که بزودی به استانداری ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد جاده های مناسب می تواند به بهداشت روانی مردم کشور که به این استان سفر می کنند تاثیر داشته باشد .

ذبیح الله نیکفر افزود: داشتن زیرساخت ها در راه و شبکه های ارتباطی مناسب موجب توسعه می شود و زمینه سرمایه گذاری را برای توسعه شهرستان ها فراهم می سازد.

وی خواستار تعریض و بهسازی جاده سیاهکل به لاهیجان به دلیل وجود دو شهرک صنعتی شد و گفت: اگر این مسیر درست نشود در آینده با توسعه شهرک های صنعتی در این مسیر با مشکل مواجه خواهیم شد.

نیکفر خاطرنشان کرد: برای جاده اسپیلی تا کارخانه سیمان دیلمان ۹۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
کمربندی پروژه ملیه از اعتبارات استانی باید بودجه بگیرید آقای فرماندار متاسفانه همه شهر ها فرمانداران امتیازهای غیر قانونی از شهرداری میگیرند نمونه ش تو لنگرود
در حاشیه